Але за бажанням заробити після дворічного спаду, виробники можуть переоцінити купівельні можливості, повідомляє «Інфагро».
«У міжсезоння до 90% молока доведеться продавати на внутрішньому ринку, а вітчизняний покупець, здається, не готовий платити за молокопродукти на чверть більше. Саме настільки сільгоспвиробники мають намір восени підвищити відпускні ціни на молоко», — констатує видання.
Якщо подорожчає сировина, переробникам доведеться збільшити відпускні ціни на готову продукцію. І тут тільки «голосування гаманцем» українців може «отверезити» молочників, що увійшли в кураж. Продажі молокопродуктів можуть помітно знизитися, і не факт, що продукція з дуже дорогого молока буде знаходити належний попит на зовнішніх ринках.
Тим більше з експортом проблеми в Україні не вирішені. Втрату російського ринку не в змозі компенсувати ні нові зони вільної торгівлі, ні відкриття якихось нових країн для реалізації товарів.
«Так, все більше підприємств отримують дозвіл для експорту в ЄС, кажуть, до кінця року таке право матимуть вже два десятка заводів. Але це все теорія — на сьогоднішній день лише «Молочний Альянс» почав поставки молокопродуктів в Європу і то в невеликих обсягах. Але і для цієї компанії така торгівля скоріше не бізнес, а піар-акція для просування продукції в Азію та Африку», — вважають експерти.
У той же час, чиновники недавно відрапортували про швидке відкриття для України втраченого (майже десять років тому) японського ринку. За великим рахунком і зараз українські підприємства можуть постачати певну продукцію в цю країну (тобто поточні контракти по сухому молоку). Навіть в минулому році мав місце експорт сухої сироватки. Але, як виявилося, українські оператори далеко не завжди можуть забезпечити якість, необхідну японським імпортерам, тому розраховувати на великі поставки молокопродуктів в цю країну не варто.