Оздоровча продукція на основі ягід: лідером продажу залишається чорнична паста
Сімейна майстерня на Одещині виробляє 20 видів крафтових олій
Великодній кошик у цукерках. Тернопільська майстриня виготовляє унікальні солодощі
На початку 2022 року фермер Олександр Орєхін змушений був покинути аграрний бізнес у Дніпрорудному Запорізької області, де багато років займався органічним землеробством. Він переїхав на Дніпропетровщину та почав відроджувати давню родинну справу — заснував борошномельне підприємство, яке назвав на честь розкуркуленого прадіда — «Млин Донченко». Зараз планує зайнятися і рослинництвом, щоб мати власну сировину для виробництва борошна.
П’ять років тому Анна Шкляренко з Білої Церкви на Київщині вперше занурилась у світ шоколаду. Але не простого, а корисного. Це був сміливий крок: не маючи спеціальних знань, вона почала виготовляти альтернативні солодощі — тоді ще новинку на українському ринку.
Світовий ринок какао переживає безпрецедентну кризу. Ціни на какао-боби досягли рекордних рівнів, склавши у грудні 2024 року $12 261 за тонну, а у березні 2025-го стабілізувалися на рівні $8 123. Основні виробники — Кот-д’Івуар і Гана — завершують свій сезон збору, який триває з жовтня по березень, а в Індонезії, де врожай менш передбачуваний, пік очікується у квітні-травні.
Свою солодку справу Олег Соловйов із Дніпра розпочав у 2019 році у віці 55 років. Він давно мріяв створювати те, чого не робить ніхто, і щоб обов’язково це приносило задоволення та драйв.
Пасічник Віталій Кром з Новгород-Сіверщини, що на Чернігівщині, до війни тримав більше 30 бджолосімей. Останніми роками довелося зменшити їхню кількість до 20 та змінити кочове розміщення на стаціонарне. Проте, незважаючи на скорочення, бджоляру вдалося зберегти кількість і якість меду.
Луганщина, за словами співвласника пасічного господарства «Конюшина» Олексія Конюши, була одним із провідних регіонів у галузі бджільництва в Україні. Це область із сприятливими природними умови для медозбору завдяки великій кількості медоносів.
Клімат є основою не лише будь-якого врожаю, а й природи кожного виноробного регіону в Україні. Він безпосередньо впливає на те, що опиниться у вашому келиху.
Один із найбільших виробників круп в Україні, компанія «Терра» з Харківщини, вже продає в мережах різдвяну кутю. Цього року поряд із традиційними видами куті виробник презентував унікальний для українського ринку продукт — «Подарунок до Різдва». У наборі, окрім необхідних інгредієнтів для святкової страви, є також узвар, мед і пряник, який можна розмалювати.
Українські виробники крафтового шоколаду знову вразили своїм вмінням адаптовуватися під світові тренди: цього разу вони створили аналог одного з найпопулярніших кондитерських хітів 2024 року — дубайський шоколад.
Фермер із Київщини Григорій Кулініченко обробляє понад 3,5 тис. га, на яких вирощує зернові, олійні культури та овочі. Паралельно займається винарством, має власні виноградники загальною площею близько 3 га. Але зізнається, що виноробство для нього, імовірніше, є хобі, а не бізнесом.
Ціле літо Вадим Жигун прожив у сільській хатині на Полтавщині та займався пізнанням травництва. Зранку йшов у поле та збирав трави, в обід розвішував їх під стріхою або на горищі, а ввечері — експериментував зі зборами та читав книги про лікарські трави.
Лідія Корсун разом із чоловіком довгий час зароблені у столиці кошти інвестували в невелике господарство на Полтавщині — відгодовували бичків на продаж. А згодом взяли ще й корів. Остаточно переїхати до села подружжя вирішило за часів ковіду.
Десять років тому на українському ринку з’явилися перші крафтові гострі соуси, які здивували смакові рецептори найбільших гурманів. Дніпропетровському бренду Mr.Caramba вдалося утримати лідерські позиції у своїй ніші — до сьогодні соуси продаються у мережі «Сільпо» по всій Україні.
Цей рік для виробників вина став викликом через зміну клімату та екстремальні погодні умови. Однак впровадження крапельного зрошення та використання сучасних технологій допомогло виноробні CHATEAU PINOT на Одещині зібрати вдвічі більший урожай, ніж торік.
Через війну сімейна виноробня Cassia wine на Київщині скоротила обсяги виробництва. Продажі впали, потреби людей опустились на базовий рівень, де немає бажання випити вина, а є бажання вижити. Але з часом інтерес до вина все ж повертається, зацікавленість українським та локальним стає сильнішою.
У липні цього року крафтовому бренду Eat.Craft виповнився лише рік, та за цей період їхня продукція вже завоювала прихильність споживачів, які оцінили екологічний підхід до виробництва — без використання води та мінімум електроенергії.