Про це розповіла експерт проєкту ЄС «Підтримка розвитку системи географічних зазначень в Україні» Юлія Прохода під час Медового марафону 2020: «Додана вартість у медовому бізнесі та криза, як час можливостей».
«Географічні зазначення показують певний зв'язок із місцевістю та видатними специфічними характеристиками продукту. Мед цілком заслуговує бути в першій черзі продуктів, адже український мед — це якість і особливість», — говорить Юлія Прохода.
За її словами, проєкт займається вирізненням та захистом як географічних зазначень в Україні, так і можливістю набуття для них правової охорони в ЄС. А також — просуванням в Україні системи традиційних гарантованих особливостей, тобто вирізненням і захистом традиційних продуктів, які виробляються в Україні та характерні для українського виробника.
«Тобто всі українські меди з добавками, пилок, медові напої можуть бути саме таким продуктом і отримувати на ринку переваги. Географічні зазначення є колективною власністю, в яку вкладаються всі учасники ринку. Наразі завершується робота над реєстрацією географічного зазначення «Мед Закарпатття», але на цьому медові географічні скарби не закінчуються», — зазначає Юлія Прохода.
На її переконання, виробникам потрібно зосередитись на розвитку бренду і впізнаваності певного продукту.
Людмила Лебідь, AgroPortal.ua