Війна внесла суттєві корективи у ягідний бізнес та змусила трансформуватися. Через обвал цін на заморожену продукцію, від експорту якої багато ягідників отримували дохід, довелося активізувати роботу за іншими напрямами. «Галицькі мармуляди» збільшили виробництво і продаж варення.
Про це AgroPortal.ua розповів співзасновник ВК «Як бджола» та «Галицькі мармуляди» Тарас Баландюк.
Фермерське господарство протягом трьох років займається вирощуванням ягоди в кількох селах Буської ТГ на Львівщині. Загалом орендують більше 100 га землі, на більшій частині якої вже закладені багаторічні насадження. Вирощують ожину, малину, суницю садову і альпійську, бузину, шипшину та сорт троянди, пелюстки якої використовують у кулінарії.
«На одній із плантацій у нас діє агротуристична локація, де в сезон проводимо пізнавальні смачні екскурсії для дітей. Саме через туристів виникла ідея розпочати виробництво варення. Адже вдячні відвідувачі бажали щось купити на нашій плантації і привезти додому», — зазначає Тарас Баландюк.
Вони придбали великий причіп-холодильник і переобладнали його під кулінарну лабораторію, де шукали ідеальний рецепт варення. Також проводили маркетингові та історичні дослідження.
«Виявилось, що на теренах Галичини ця діяльність має давні корені, й варення з ягід має окрему назву — «мармуляда». Це слово у своїй творчості використовували Іван Франко і Богдан Ступка. А більше 150 років тому в теперішньому Івано-Франківську через приготування такого десерту згоріло все місто. Ця пожежа в історичних документах так і отримала назву — «мармулядова пожежа», — розповідає Тарас Баландюк.
Результатом експериментів підприємців став продукт, в якому виключно натуральні інгредієнти і найбільший відсоток ягід. Для кожної окремої ягоди визначався мінімальний вміст цукру, щоб максимально збільшити її частку. Також, щоб залишити максимум користі в продукті, розробили технологію, щоб мінімізувати вплив високих температур під час виробництва мармуляди.
Купити «Галицькі мармуляди» здебільшого можна через соціальні мережі, також на ярмарках у Львові.
«Цього року плануємо запустити сайт із продажу, зайти у В2В сегмент і збільшити онлайн-продажі хоча б удвічі. Будемо розширювати асортимент мармуляди, шукати автентичні рецепти. Площі під багаторічними насадженнями поки не плануємо збільшувати, працюватимемо з наявними плантаціями», — підсумував Тарас Баландюк.
Тетяна Ярмоленко, AgroPortal.ua