Незважаючи на значущу роль сільського господарства, аграрні спеціальності серед молоді не надто популярні. Сьогодні лише 2% українських підлітків обирають професію аграрного спрямування або роботу в сільськогосподарській галузі. Серед батьків, що працюють у сільському господарстві, тільки 2% побажали б дітям освоїти агропрофесії або знайти роботу в цій галузі.
Про це розповів керівник відділу персоналу та соціальної політики Corteva Agriscience в Україні та Польщі Володимир Міропольський, наводячи дані дослідження міжнародної науково-дослідницької сільськогосподарської компанії Corteva Agriscience.
«Серед батьків, що працюють у сільському господарстві, тільки 2% побажали б дітям освоїти агропрофесії або знайти роботу в цій галузі. Батьки, які не залучені в сільському господарстві, взагалі не рекомендують дітям аграрний напрям. Дослідження показало, що основна причина, чому молодь не обирає сільське господарство, — низький рівень знань про галузь у більшості населення країни й неправильне уявлення про сільськогосподарську працю, яке не відповідає рівню професійних амбіцій підлітків та їхніх батьків», — зазначає Володимир Міропольський.
На його думку, завданням держави, закладів освіти та відповідального бізнесу стає залучення молоді саме до опорних галузей економіки, таких як сільське господарство, які є драйверами зростання ВВП, забезпечують велику кількість робочих місць, надходження валюти від експорту та розвиток технологій. Зокрема, ці галузі мають велику потребу в людях — за даними Державної служби зайнятості, тільки в їх системі в першому півріччі 2023 року було зареєстроване більше 20 тисяч вакансій у сільському господарстві. Попит на працівників зростає — за даними Work.ua кількість вакансій в агросекторі у березні 2023-го була вже більшою, ніж у березні 2021 року.
Володимир Міропольський розповів, що Corteva тривалий час реалізує різноманітні проєкти для молоді, надаючи їм можливості для розвитку та пропонуючи роботу з найбільш сучасними технологіями, а також за допомогою різноманітних інформаційних проєктів працює над подоланням стереотипів та інформує про реальні можливості.