Думка: Плодоовочевій галузі потрібно готуватися до складного року

05 січня 2022, 14:15 661

2021 рік можна охарактеризувати для плодоовочевої галузі України як рік невизначеності. Адже гравцям ринку було дуже складно планувати розвиток власного бізнесу.

Таку думку висловив президент «Української плодоовочевої асоціації» Тарас Баштанник, говориться у повідомленні УПОА.

Окрім того, за його словами, фермери та експортери мали багато проблем із логістикою та значним подорожчанням основних виробничих ресурсів.

«Водночас це був рік можливостей, незважаючи на те, що це не розповсюджується на всі сегменти плодово-ягідного бізнесу. Наприклад, надзвичайно вдалий рік був для виробників малини та хороший — для виробників лохини та суниці садової», — зазначає Тарас Баштанник.

Одним із розчарувань 2021 року він назвав неповну виплату держкомпенсацій виробникам плодово-ягідної продукції. Адже минулоріч усі учасники програми отримали лише 33% від раніше запланованих коштів у держбюджеті. 

«Відповідно, виробник, що раніше планував отримати, умовно кажучи, 3 млн грн, отримав лише 1 млн грн. І це негативно вплинуло на фінансовий стан господарств, особливо тих, що займаються виробництвом яблук», — пояснює президент УПОА.

Разом із тим, на його думку, надихало збільшення присутності української продукції на міжнародних ринках, особливо яблук та ягідної продукції. Все це мотивувало українських плодоовочівників до збільшення виробництва та подальшого експорту.

Говорячи про очікування від 2022 року, Тарас Баштанник сподівається, що він не принесе виробникам фруктів, овочів та ягід погодних катаклізмів, що здатні негативно вплинути на якість, а подекуди навіть знищити врожай.

Президент УПОА також прогнозує, що 2022 рік буде непростим для гравців українського плодоовочевого ринку, враховуючи продовження світової пандемії коронавірусу та здорожчання основних виробничих ресурсів: електроенергії, газу, мінеральних добрив, ЗЗР, упаковки.

«При цьому здорожчання собівартості виробництва, зокрема лохини, з вищезгаданих причин зовсім не означає підвищення ціни на ягоду. Тому, на жаль, 2022 рік буде складним. І до цього варто бути готовим», — резюмує президент УПОА.