Виробник пива Varvar планує запустити власне вирощування та переробку хмелю

02 грудня 2023, 07:00 1728

Бренд планує розвиток в Україні, хоча без підтримки і ринку грошей конкурувати із закордонною продукцією пивоварам складно. Виробник готовий співпрацювати з міжнародними інвесторами, проте ті чекають, коли ситуація в країні стане більш стабільною.

Про це розповів засновник бренду Varvar Василь Микулін.

«Ми готові співпрацювати з міжнародними інвесторами та хотіли б відкрити виробництво хмелю. Колись Україна займала свою сторінку в літописі виробництва цієї культури. Є райони, що підходять для вирощування хмелю, — Житомирська, Вінницька області. Інвестори наразі чекають на якісь позитивні сигнали, та коли ситуація стане більш стабільною»,  зазначив Василь Микулін під час конференції New Food Summit 2023

Бренд Varvar бере участь у закордонних фестивалях та подіях, проте планує більше розвиватися в Україні.

propData.content.image
Василь Микулін, засновник бренду Varvar

Ще до війни ми створили Спілку маленьких пивоварів та зробили звіт, в яких умовах працюють пивовари в Європі та в Україні. Вийшли з пропозицією до депутатів, щоб привели нас до схожих умов. Поки що цього не відбулося. Тому вся наша спільнота виживає завдяки своїм внутрішнім ресурсам. Ринку грошей немає, підтримки немає. На полицях ми конкуруємо з іноземною продукцією, і ці виробники мають преференції перед нами, оскільки  мають субсидії та фінансування, є стимулювання експортних програм. Тобто вони отримують від своїх держав підтримку. 

Основою української економіки є малий і середній бізнес, і його варто підтримувати і розвивати, а «не стригти чи щипати, як гусей», вважає Василь Микулін.

«До 2022 року ми працювали разом із пивоварами у Європі. Після лютого ми зупинились на кілька місяців. Наше пиво взяли до себе європейські пивовари і в Бельгії, і в Англії, Швеції. Ми везли і продавали, створили купу колаборацій. Але за останній місяць ми мали три перевірки, і від нас вимагають звіт, на який піде більше грошей, ніж було реалізовано продукції в перші місяці війни»,  розповідає засновник бренду Varvar

Конкуренції бренд не боїться, адже компанія завжди була інноваційною, використовує найсучасніше обладнання та технології.

«Крім того, ми робимо глибокий аналіз: фіксуємо маржинальність, помилки, — розповідає Василь Микулін. — 10 років тому я заснував пивоварню в Лондоні, вона досить швидко була завантажена на 94%. Але складно керувати компанією за 3 тис. км. Ми сподівалися, що місцеві хлопці будуть справлятися з нашою візією, з нашими стандартами. На жаль, наш рівень був занадто високий для місцевих пивоварів, менеджерів. За 2,5 роки змушені були її продати»


Світлана Цибульська, AgroPortal.ua