Соусні Витребеньки: як подружжя на Київщині створює унікальний крафтовий продукт

30 березня 2024, 06:05 2212

Сімейний бізнес «Витребеньки», який заснувало подружжя Тетяни та Дмитра Голіків, спеціалізується на виготовленні натуральних крафтових соусів. Основа продукції — автентичні гострі соуси, створені з найкращих органічних інгредієнтів, вирощених у власному екологічно чистому господарстві.

«Спочатку ми вирощували високоякісні овочі — це було нашим захопленням, та згодом вирішили сфокусуватися на переробці врожаю. Прагнення спробувати власні сили у створенні нової оригінальної продукції та отримати додаткову вартість підштовхнуло нас до заснування сімейного бізнесу «Витребеньки», — розповідає співвласник виробництва Дмитро Голік. 

Соуси не містять крохмалю, згущувачів, барвників, консервантів чи ароматизаторів, забезпечуючи натуральність і чистоту смаку з видимими часточками свіжої продукції. 

Наразі в асортименті 6 позицій соусів чилі: солодкий, гострий, з додаванням ананасу, манго, томату чилі, оливи. У кожному продукті кількість перцю становить від 50 до 76%. Саме така відсотковість забезпечує яскравий червоний колір та смак.

Споживач має змогу скуштувати й сезонні соуси, до яких входять: домашній хрін, солодкий чилі та журавлина, ткемалі (створений на основі аличі). 

Дмитро Голік, співвласник виробництва

За рецептуру відповідає дружина та її смакові рецептори. Ми створюємо те, що самі хотіли б споживати, смакуючи. Плануємо виробництво нових смаків, адже складових у природі безліч, і наша фантазія не має меж. Найбільш популярними позиціями є солодкі чилі (з додатками та без).

Перевагами продукції «Витребеньки» є три основні пункти: 

  • Екологічність і натуральність 

Більшість інгредієнтів для соусів вирощуються у екологічно чистому господарстві без використання хімікатів, забезпечуючи найвищу якість та безпеку продукції.

  • Ретельне виробництво

Кожна партія товару виготовляється з особливою увагою до деталей та суворим дотриманням традиційних методів, що гарантує винятковий смак та якість.

  • Універсальність та багатогранність смаку

Соуси відрізняються унікальним поєднанням смаків, здатних підкреслити та розкрити аромат будь-якої страви, роблячи кожен прийом їжі особливим.

Протягом першого року виробництва подружжю вдалося продати близько 1500 пляшок соусів, але, незважаючи на успіх, підприємці стикаються із труднощами. Нестача додаткового обігріву теплиць для продовження періоду вирощування сировини призводить до негативних наслідків.

Із питань захисту та живлення рослин «Витребеньки» консультуються із виробником біопрепаратів «БТУ Центр». Подружжя щороку впроваджує нові технології обробітку та покращення ґрунту, веде органічне функціонування, але через невеликі обсяги бізнес не має можливості сертифікуватись як виробник органічної продукції.

Дмитро Голік, співвласник виробництва

Найважче — реалізувати товар, знайти відповідального за прийняття рішення в магазині чи мережі. Пріоритетом для нас є магазини свіжого м‘яса, проте не кожен підходить, адже ми також оцінюємо, чи відповідає даний магазин нашому баченню якості. Плануємо зростати до рівня впізнаваності нашого бренду, тобто 10-20% населення України. Ми не прибічники масмаркету, ми, скоріше, виняток, аніж правило.

Конкурентність у цій сфері досить велика. З огляду на насиченість соусами магазинів у Польщі, в Україні їх асортимент у 10 разів більший. Власники бренду не женуться за кількістю, їхнім пріоритетом є унікальність продукту. 

«Великі обсяги вбивають душу, яку власник намагався вкласти у свій витвір. Багато виробників пропонують свій продукт як дешевий. Проаналізувавши складові, прописані на етикетці, його вартість, органолептичні показники інших соусів, ми розуміємо, що виробники вдаються до різних хитрощів задля збільшення відсотку продажу. У нас свій шлях — бути чесними зі споживачем», — пояснює Тетяна. 

Подружжя активно будує плани на майбутнє, у якому вони експортуватимуть свій товар за кордон, але наразі сфокусовані на українському ринку. 


Єлизавета Котенко, AgroPortal.ua