Споживання молока та молочної продукції в Україні протягом 2022 року скоротилося на 28% через міграцію основних споживачів за кордон, а також зниження купівельної спроможності населення на тлі війни.
Про це розповіла керівниця проєкту «Оптовий збут молока» Олена Жупінас на брифінгу Асоціації виробників молока (АВМ), повідомляє open4business.com.ua.
«З 2019 року в Україні спостерігалася позитивна динаміка споживання молока та цільномолочної продукції. Однак у лютому 2022-го споживання за всіма категоріями продуктів, зокрема й твердих сирів, стрімко впало: від 18 до 20% — через міграцію населення та окупацію, ще 5-8% — через інфляцію та від 3 до 5% — через інші фактори, які негативно позначилися на купівельній спроможності», — зазначила вона.
За інформацією експерта, переробні підприємства через побоювання зниження виробництва молока взимку та в березні 2023 року намагалися стримувати ціни на молоко-сировину і сподівалися, що ситуація на ринку зміниться, що люди повертатимуться, і споживання молочних продуктів зросте. Однак у квітні їм довелося знижувати ціни.
«Сьогодні на внутрішньому ринку складається ситуація, коли споживання падає, але імпорт продуктів зростає», — констатувала Жупінас.