Витрати на продукти харчування зросли у 32% споживачів

13 березня 2024, 14:50 1481

Продукти харчування становлять значну частку чека українців, і витрати в цьому сегменті зросли у 32% споживачів. При цьому значна частина українців (47%) купує їжу про запас.

Про це свідчить четверте дослідження компанії «Делойт» в Україні, що дозволяє відстежити динаміку купівельної активності українців, зокрема порівняти її з періодом до повномасштабного вторгнення.

propData.content.image
Олександр Ямпольський, директор, керівник галузевої групи з ритейлу та оптової дистрибуції «Делойт» в Україні

Важливою ознакою є поступове відновлення споживацької активності в Україні. Деякі показники, наприклад, частота купівлі продуктів харчування, вже відновились до довоєнних рівнів. Інші, такі як купівля електроніки та побутової техніки, одягу і взуття, зросли на 25% і 14% відповідно, порівнюючи з 2022 роком. Це свідчить про відновлення довіри споживачів, а також про здатність ритейлу адаптуватися до нових умов.

Серед споживчих тенденцій, що стосуються продуктів харчування, виділяються такі:

  • Українці переосмислюють свої харчові звички та змінюють пріоритети. Відвідування ресторанів і барів 2023 року скоротилося: 55% опитаних роблять це значно рідше, що на 24 в. п. менше, ніж 2022 року. Натомість зростає популярність приготування їжі вдома (50%).
  • Офлайн залишається важливим форматом купівлі в житті українців. Якщо порівнювати з 2022 роком, коли через повномасштабне вторгнення та питання безпеки частота офлайн-покупок суттєво скоротилася до 50%, то цього року спостерігається відновлення: кількість покупок збільшилась на 9%. Найчастіше в традиційних магазинах купують їжу (85%), алкогольні напої (79%), товари для дому та побутову хімію (72%).
propData.content.image
Олександр Ямпольський, директор, керівник галузевої групи з ритейлу та оптової дистрибуції «Делойт» в Україні

Незважаючи на війну, українці продовжують робити все можливе для підтримки себе, близьких та країни. Українські споживачі стійкі, адаптивні та небайдужі. Вони економлять, обдумано підходять до витрат і регулярно донатять. Невід'ємною частиною споживацької поведінки, як і раніше, залишається активна громадянська позиція: 70% українців продовжують бойкотувати виробників товарів/продавців, які не залишили ринок країни-агресора. Віримо, настане той час, коли наша команда готуватиме дослідження, яке охоплюватиме період після перемоги.



Для довідки: «Делойт» (Deloitte) — глобальна мережа компаній, що надають послуги в сфері аудиту, консалтингу, фінансового консультування, управління ризиками, оподаткування і супутні послуги. Із сумою глобальних доходів у розмірі $64,9 млрд за 2023 фінансовий рік компанія «Делойт» є найбільшою компанією у світі з надання професійних послуг. Наявність глобальної мережі, що охоплює понад 150 країн світу.