Українці витрачають на продукти харчування удвічі більше, ніж середній світовий показник

16 березня 2024, 15:05 5055

Більш ніж половину бюджету українці витрачають на їжу та обов’язкові платежі, що відрізняється від тенденції у світі. Цього року було проведено порівняння споживацьких настроїв українців із настроями споживачів у Німеччині, Польщі, США, Канаді, ПАР та із середнім світовим показником.

Про це повідомляється у четвертому дослідженні компанії «Делойт» в Україні, що дозволяє відстежити динаміку купівельної активності українців, зокрема порівняти її з періодом до повномасштабного вторгнення.

Відзначається, що українці найбільше серед жителів інших країн, у яких проводилось дослідження, витрачають на продукти харчування та обов’язкові платежі. Цей показник сягає 66%, що понад удвічі більше, ніж середній світовий показник. Україна — єдина серед досліджуваних країн, де витрати на цю категорію перевищують 50%.

Українці значно менше витрачають на товари та послуги, які не є необхідними для базового існування. Найбільш помітна різниця у розподілі бюджету на такі категорії: 

  • дозвілля (включно з ресторанами/кафе), відпочинок і туризм: українці витрачають 2% свого бюджету на цю категорію, тоді як жителі Німеччини — 17%, Польщі — 15%, США — 19%, Канади — 15%, ПАР — 17%;
  • електроніка, побутова техніка та товари домашнього вжитку: українці витрачають 2% бюджету на цю категорію, жителі Німеччини — 10%, Польщі — 12%, США — 12%, Канади — 10%, ПАР — 14%. 

У категоріях одягу та взуття, охорони здоров’я, транспортних витрат і цифрових послуг немає відчутної різниці між українцями та жителями порівнюваних країн.