Великобританія лідирує за розміром витрат на покриття базового продуктового кошика. Громадяни цієї країни витрачають лише 6% мінімального доходу на основні продукти.
Про це йдеться у рейтингу, який оприлюднив сервіс Picodi.
Також, серед країн, у яких витрачають до 10% на продукти опинилась Австралія — 7,1%, Ірландія — 7,3%, Нова Зеландія — 7,6%, Німеччина – 8,9%, Люксембург — 9,4%, Канада — 9,8%.
Понад половину доходів на продукти витрачають у Нігерії — 136,6% доходу, Узбекистані — 98,3%, Вірменії — 71%, на Філіппінах — 68%, у В’єтнамі — 63,5%, Індії — 59,5%, Індонезії — 52,9%, Таїланді — 52,7%, Казахстані — 50,2%.
Україна, де на їжу витрачають 36%, у рейтингу розташувалася між Мексикою (35%) та ПАР (36%).
В сусідніх країнах ситуація виглядає так:
у Польщі витрати становлять 14,6%;
у Словаччині — 16,7%;
в Угорщині — 20,2%;
у Румунії — 22,5%;
у Молдові — 41,7%;
у Білорусі — 42,6%;
у Росії — 45,9%.
Як зазначається, у дослідженні порівнювали ставки мінімальної оплати праці, актуальні на січень 2022 року, зі ставками на січень 2021 р. Дані взято з офіційних сторінок урядів чи відповідних міністерств. Не враховувались країни, в яких розмір заробітної плати визначається профспілками та в яких немає встановленої законом мінімальної зарплати (наприклад, Швейцарія, Італія, Сінгапур та країни Північної Європи). Для країн, де мінімальна заробітна плата варіюється від регіону до регіону (В'єтнам, США, Таїланд, Філіппіни), використали середнє арифметичне. Суму після сплати податків було отримано за допомогою місцевих податкових калькуляторів.