Традиційний мункейк виготовляється з начинкою із бобів лотоса. У складі — пшеничне борошно, клейний рис, трояндова вода, цукор, домашній інвертний сироп, паста «лотос», цукор, олія, кокос, ваніль, яйця, сіль та лужна вода.
PapaDochi пішли далі. У їх асортименті — мункейки з бобовою пастою та ягодами барбарису, з різноманітними горіхами, насінням, шоколадом, травами, зеленим чаєм, і навіть м’ясом чи міксом грибів шиїтаке.
Для всієї Азії мункейк є не просто смаколиком і must have подарунком. Цей пиріжок має понад тисячолітню історію, пов’язану з відродженням нації і порятунком від загарбників —монголів.
Старт PapaDoci
Випусковий редактор Олексій Доан взявся за виробництво мукнейків заради додаткового заробітку. Гроші потрібні були на лікування батька. Деякий час Доан допомагав одній компанії розвивати у В'єтнамі бізнес, що мав стосунок до здорового харчування. Вони і підкинули ідею запропонувати азіатський десерт українцям.
«Я приготував кілька муніків, пригостив друзів і знайомих. Зробив пост у соцмережах, що пригощаю азіатським десертом. За пару днів розібрали кілька десятків мункейків. Так я зрозумів, що людям це цікаво», — згадує Доан.
На цей хід він витратив понад 3 тис. грн, більша частина з яких пішла на закупівлю необхідного обладнання. Гроші повернулися за місяць.
Стартував підприємець зі сторінки у соцмережах, потім створив власний сайт. Так з'явилася перша українська компанія з виробництва мункейків PapaDoci — маленький сімейний бізнес тата двох доньок.
Система «БіБіСі»
Багато компаній, чий бізнес так чи інакше пов'язаний з їжею, стартують на фуд-фестивалях. PapaDoci не стала винятком, але брала участь в небагатьох, і тільки для зміцнення бренду.
«З нашим продуктом складно підготуватися до такого заходу. Час на приготування партії мункейків — це 10-15 годин. Вхід для учасників на «Кураж Базар» або той самий Made in Ukraine — дорогий, гроші ніколи не відбиваються», — пояснює Доан.
Він зазначає, що виробництво мункейків — низькомаржинальний бізнес, тому багато які маркетингові активності їм просто не по кишені. Доан говорить, що під час запуску йому допомогли з процесом просування продукту соціальні мережі.
«А потім виручила система «БіБіСі » — баба бабі сказала. Когось пригощали, хтось писав відгуки, і справа потихеньку пішла», — сміється Доан.
Зараз компанія співпрацює з «Вегано-хулігано» («Веганомаркетом») і кав'ярнею FINE. За словами підприємця, їх продукцією зацікавилися «Лавка традицій» (проект Fozzy Group) та GoodWine.
«Але у нас поки не вистачає масштабів виробництва», — зітхає Доан.
Складнощі роботи
Ще у PapaDoci є проблеми з упаковкою. Підприємець мріє, щоб упаковка була різною залежно від начинки мункейка. Але більше головного болю додає сертифікація інгредієнтів. Наприклад, лотос в Україні не потрапляє під жоден ДСТУ або техрегламент.
Без сертифікації мункейкам доступ у великий світ ритейлу закритий. «Ми сьогодні розробляємо рецептури, в яких лотос не використовується, щоб можна було реалізувати продукцію в українських ритейлерів. Горіхи і сухофрукти ми можемо купити і тут, а ось лотос, боби мунг, зимова диня — з цим складно. До того ж качині й гусячі яйця заборонені до продажу, так що ферментуємо лише курячі жовтки», — розповідає Доан.
AgroPortal.ua за матеріалами Kfund-media