Тепер, щоб поласувати солодкою царицею полів, не потрібно чекати літа: продукт від «Садкорн» готовий до вживання в будь-який час року.
Фермер Степан Садовник розповідає, що надихнувся смаком продукту, переваги якого зміг оцінити ще в ті роки, коли на овочевих прилавках продавалася кукурудза далеко не солодких сортів, хоч і часто під вивіскою «голландка», а насправді вона більше асоціювалася з кормом для худоби.
«Я просто повірив у цей продукт. Важливо й те, що при його вирощуванні використовується мінімум хімії, кукурудза обробляється по листу тоді, коли препарати вже не можуть проникнути безпосередньо в початок. Ми продаємо кукурудзу під своєю торговою маркою — «Пан Садівник», гарантуючи якість і безпеку, наш товар без побоювання беруть і ресторани, і супермаркети», — розповідає Степан Садовник.
За його словами, «Садкорн» вирощує кукурудзу на площі близько 100 га. Щоб наситити ринок протягом усього сезону, «Садкорн» робить до 30 посівів і також поступово збирає урожай.
«Ми продовжуємо здійснювати піддослідні посіви всіх гібридів основних компаній, які торгують посадковим матеріалом, щоб вибрати найоптимальніший сорт. З 30-40 сортів вибрав тільки 2-3, які здатні дати однорідну продукцію високої якості: початок має приємний вигляд, вишуканий смак, консистенція зерна така, що воно легко відстає від стрижня і не прилипає до зубів. Крім того, кукурудза відібраних сортів дозріває одночасно, а її початки перебувають на одній висоті в рослині», — розповідає Степан Садовник.
За його словами, ідеальний смак кукурудзи визначається не за кількістю цукру в ній, а за співвідношенням мікроелементів, соковитістю, ароматом.
Щодо збуту, то спочатку «Садкорн» вирощував кукурудзу для свіжого ринку — пляжі, супермаркети. Потім з'явилася ідея продавати кукурудзу весь рік — заморожували цілі качани та продавали взимку. Щоб кукурудза не втратила свої смакові якості, її піддавали шоковому заморожуванню, а це серйозні витрати. Вакуумовану кукурудзу Степан Садовник вперше побачив на плодоовочевій виставці за кордоном, і ця ідея захопила, але відразу реалізувати її не вдалося.
«Якби 3 роки тому мені сказали, що у мене буде дороге обладнання, яке дозволить зробити свій продукт, я би поставився до цього скептично. Допоміг Український проект бізнес-розвитку плодоовочівництва, який надав зустрічний грант на придбання вакуумної машини, термоформерів, проект дав можливість обмінюватися знаннями, планами, спілкуватися з іншими людьми, які теж просувають свої нові продукти, допоміг відчути, що я не один такий авантюрист і фанатик своєї справи в цьому світі», — розповідає Степан Садовник.
За його словами, близько 50% виробленої кукурудзи «Садкорн» має намір поставляти на свіжий ринок, іншу половину врожаю — вакуумувати та пропонувати на зовнішньому ринку. Продукцію торгової марки «Пан Садівник» планує поставляти не тільки на ринок України, а й до країн Прибалтики, Білорусі, Ізраїлю, Польщі.
Степан Садовник бачить перспективи у виробництві інших вакуумованих продуктів і планує розширювати асортимент. В умовах сучасного ритму життя очищені овочі, що довго зберігають свіжість, цікавлять не тільки HoReCa, а й зайнятих людей, що хочуть економити час на приготуванні їжі.
За матеріалами Українського проекту бізнес-розвитку плодоовочівництва (UHBDP)
Для довідки: Український проект бізнес-розвитку плодоовочівництва фінансується урядом Канади і працює на території Одеської, Миколаївської, Херсонської та Запорізької областей.