Українська цибуля вже заявила про себе на міжнародному ринку. У 2021 році імпортна цибуля складала лише 2% європейського ринку, але вже у 2022–2023 роках її частка зросла до 13%.
Про це в блозі на AgroPortal.ua розповідає менеджер з управління кампаніями ТОВ «БАСФ Т.О.В.» Володимир Воєводін.
За його інформацією, основними ринками збуту залишаються Румунія, Болгарія, Австрія та Чорногорія. Нещодавно відновилися постачання до Молдови. З'явилися також нові можливості у Великій Британії. Це відкриває шлях для розширення експорту поза ЄС.
«Українська цибуля традиційно має суттєву цінову перевагу. Зараз оптові ціни знаходяться на рівні близько 31 цента США за кілограм. Це один із найнижчих показників в історії. У сусідній Польщі ціни в середньому на 40% вищі. Відмінність у цінах між Україною та Нідерландами — найбільшим експортером цибулі в ЄС — сягає майже двократної величини. Така різниця створює хороші умови для збільшення експорту», — зазначає він.
При цьому Володимир Воєводін додає, що вітчизняне виробництво цибулі останніми роками становило близько 1 млн т на рік.
«Однак урожайність у великих агропідприємствах майже вдвічі перевищує показники малих господарств, що пояснюється додатковими або збільшеними інвестиціями у якісний посівний матеріал та засоби захисту», — резюмує він.