Про це заявили президент асоціації «Ягідництво України» Ірина Кухтіна, говориться у повідомленні Представництва Європейського Союзу в Україні на сторінці у Facebook.
«Головними нашими проблемами з міжнародними поставками свіжоїягоди є нестача потужностей з охолодження, післяурожайної обробки та логістики, без яких експорт даної продукції на далекі відстані майже неможливий. Для замороженої ж ягоди проблемою є те, що далеко не всі підприємства мають достатній рівень харчової безпеки», — каже президент асоціації.
Кухтіна додала, що на європейському ринку свіжих ягід є суттєвий попит на лохину, але масовими все ж залишаються полуниця та малина.
«Їх ми здебільшого експортуємо в замороженому вигляді для подальшої переробки. Хоча попит на свіжу малину в ЄС зростає. Окремим стрімко зростаючим сегментом є органічні ягоди», — каже вона.
А ось основною перевагою українських ягід на ринку ЄС, за словами президента асоціації, є ціна.
«Ми маємо порівняно низьку собівартість виробництва у валютному еквіваленті. Тому якісна продукція за трішки нижчою ціною — наша головна конкурентна перевага сьогодні», — наголосила експерт.
На думку голови Кухтіної, крім знань про тренди ринку та споживчі переваги європейського покупця вітчизняному експортеру потрібно звертати увагу на: контроль виробничих процесів від сировини до готового продукту; налаштованість на довготривалі відносини та постійне покращення якості; дотримання бізнес етики та виконання контрактних умов не залежно від короткострокової ринкової ситуації; постійне покращення маркетингових, керівних та технологічних знань і навичок свого персоналу; готовність до дуже жорсткої конкуренції.