«Українське дунайське пароплавство» (УДП) розпочинає будівництво флоту на «Кілійському суднобудівельно-судноремонтному заводі».
Про це повідомив керівник УДП Дмитро Москаленко на сторінці у Facebook.
«На сліп підняті два перших ліхтера (різновид баржі) які виступають донорами. Визначені дефекти, розпочався ремонт із заміною металу», — додав він.
Дмитро Москаленко уточнив, на основі ліхтерів можна створювати баржі з великою вантажопідйомністю. Нове судно будується шляхом конверсії — стикування двох ліхтерів через вставку, що вирізається із третього ліхтера. Кілійський завод на початку 2000-х будував баржі SLG, у яких довжина 76,5 м, осадка — 3,1 м, вантажопідйомність — 2200 т.
«Наразі в УДП залишилося 86 ліхтерів. Частина здається в оренду у якості так званих «проставок» між суднами та причалом. Але більшість гниє, витягуючи з УДП кошти, які ми сплачуємо за якірний збір або витрачаємо на аварійні ремонти.
Плануємо у найближчі 2-3 роки повністю закрити питання ліхтерів: всі судна, які ще перебувають у задовільному технічному стані, будуть «перетворені» на баржі. УДП має отримати ще 5-6 баржевих караванів», — зазначив Москаленко.
І додав, що серед переваг таких конструкцій — на порядок нижча ціна будівництва порівняно з новим судном.
«Економічні розрахунки, проведені нашими аналітиками, свідчать, що інвестиції у будівництво SLG барж є абсолютно виправданими. Тим більше, що конверсію ми проводимо на власному виробництві», — уточнив Москаленко.
Час реалізації цього проєкту залежить від можливостей Кілійського СБСРЗ. Минулого року розпочалась модернізація підприємства, збільшено штат, однак потрібен капітальний ремонт сліпу.
«Так чи інакше, будівництво нових барж уже фактично стартувало. Як я вже зазначив, два перші ліхтери вже готуються до «нового життя», ще 7 ліхтерів відібрані для перебудови і з часом також перемістяться на завод», — підсумував Москаленко.