Про це йде мова на сайті УПОА.
«Суттєвим поштовхом для росту вагомості роздрібних мереж стала епідемія коронавірусу та подальше введення карантинних заходів в країні. Продовольчі ринки тривалий час не функціонували по всій території України, а після поновлення роботи, далеко не всі ринки змогли вийти «з карантину». Багато споживачів, які раніше робили покупки саме на ринках, безповоротно переорієнтувалися на супермаркети, які весь цей час працювали без перебоїв, хоча й з певними обмеження», — вважають в асоціації.
Українські роздрібні мережі останнім часом намагаються слідувати європейським стандартам, тому з кожним роком посилюють свої вимоги до продукції та постачальників. Одним з найголовніших критеріїв для супермаркетів є системні поставки продукції протягом усього сезону. А таке здатні лише декілька українських плодоовочевих компаній, які мають відповідні об’єми та спеціалізовані сховища для фруктів та овочів.
«Одним з варіантів виходу на роздрібні мережі для невеликих виробників є кооперація, яка дозволить сформувати оптові партій продукції однакової якості, — наголошують в асоціації. — УПОА та інші галузеві асоціації давно просять прийняти сучасний закон про сільгоспкооперацію, який був підготовлений спільно з ФАО, ЄБРР і кращими міжнародними фахівцями, але Верховна Рада його досі не може прийняти. Тому маємо ситуацію, коли дрібні фермери не виходять з тіні у легальне поле і досі не навчилися кооперуватися для отримання спільних прибутків».