Дрібні фермери, які вирощують надранні тепличні овочі говорять про значне зменшення попиту на продукцію і вже розуміють, що можуть в принципі не розпродати все, що виросло, говориться у повідомленні Української плодоовочевої асоціації.
«Крім логістичних проблем, що виникли внаслідок карантинних заходів, існує також проблема закриття або обмеження роботи роздрібних ринків в частині регіонів України. Відповідно, супермаркети України просто не вправляються з торгівлею, адже на них припадало не більше 15-20% від продажу всіх свіжих овочів та фруктів, і то, переважно вони продавали імпорт, а по вітчизняній продукції, яка довго не зберігається, частка мереж в продажах ще нижча», — пояснює директор з розвитку УПОА Катерина Звєрєва.
Також, за її словами, погіршує ситуацію те, що населення України активно купує продукти з великим терміном зберігання і надає перевагу недорогій продукції, бо доходи різко впали.
«Тому вже зараз редиска та рання капуста, які коштують значно дорожче і зберігаються менше, ніж альтернативи, не в пріоритеті покупок у споживачів. Більше того — підприємства галузі громадського харчування (ГоРеКа) не працюють, а вони були серед найбільших покупців дорожчих видів овочів та фруктів! Ще гіршою буде ситуація з ранньою ягодою суниці садової (полуниці), яка почне надходити вже наприкінці тижня на ринок», — говорить експерт.
У свою чергу, економіст інвестиційного департаменту Продовольчої і сільськогосподарської організації ООН (ФАО) Андрій Ярмак вважає, що вітчизняним виробникам овочів та фруктів, не залежно від розміру, зараз потрібно активно кооперуватися.
«І я говорю не обов«язково про створення формальних кооперативів, а про будь-які спільні зусилля з маркетингу продукції: просування, реклама, організація доставки напряму аж до кінцевого для споживача, оптимізація та уніфікація процесів пакування, розробка онлайн магазинів, тощо. Якщо б зараз виробники ранньої капусти, наприклад зі знаменитого Заріччя, виставили та прорекламували оголошення про те, що у них є великий об»єм ранньої капусти, їм би значно легше було продати великі обсяги продукції по прийнятній ціні, адже кожен окремий дрібний виробник не настільки цікавий великим трейдерам», — вважає Андрій Ярмак.