Полуниця втрачає позиції на ринку свіжих ягід

09 травня 2017, 09:12 10024

Обсяг світової торгівлі свіжою полуницею поступово знижується на користь інших ягід. Її частку на глобальному ринку «твердих» та «м’яких» ягід відвойовують малина та лохина.

Про це з посиланням на дані FAOSTAT інформує «Шувар».

Якщо ще 10 років тому в структурі світової торгівлі частка полуниці складала більше 73%, то вже три роки тому вона знизилась до 63% і наступні три роки тенденція до зменшення обсягів торгівлі полуницею зберігалася. За той самий період обсяг торгівля малиною зріс з 11% до 15%, а частка лохини збільшилася з 8% до 11%.

В структурі торгівлі «твердими» ягодами з 2006 р. особливих змін не відбулось, тут частка черешні лишається найбільшою — 84%, за вказаний термін вона знизилась всього на один відсотковий пункт на користь свіжої вишні.

«N. B.!» Європейські шанси українських ягід

Попри досить складну логістику, загальний обсяг торгівлі свіжими ягодами в світі зростає майже на 10% за рік. При цьому обсяг торгівлі «м`якими» ягодами, які мають досить короткий строк реалізації, зростає майже в 2 рази швидше, ніж торгівля «твердими» ягодами.


Для довідки: станом на 2016 р. Україна знаходилась на 7-му місці серед країн-виробників полуниці в Європі і на 25-му місці серед європейських експортерів цієї ягоди. В минулому році українські фермери встановили рекорд за обсягом експорту. На зовнішні ринки було продано 2,3 тис. т, але це всього 4% від офіційного врожаю полуниці України. Для порівняння, сусідня Польща щороку експортує 14-15 тис. т полуниці, що складає майже 10% врожаю, фермери Іспанії продають на зовнішньому ринку 280 тис. т полуниці, або 80-85% від власного врожаю.