Полуниця втрачає позиції на ринку свіжих ягід

09 травня 2017, 09:12 10510
Полуниця втрачає позиції на ринку свіжих ягід фото

Обсяг світової торгівлі свіжою полуницею поступово знижується на користь інших ягід. Її частку на глобальному ринку «твердих» та «м’яких» ягід відвойовують малина та лохина.

Про це з посиланням на дані FAOSTAT інформує «Шувар».

Якщо ще 10 років тому в структурі світової торгівлі частка полуниці складала більше 73%, то вже три роки тому вона знизилась до 63% і наступні три роки тенденція до зменшення обсягів торгівлі полуницею зберігалася. За той самий період обсяг торгівля малиною зріс з 11% до 15%, а частка лохини збільшилася з 8% до 11%.

В структурі торгівлі «твердими» ягодами з 2006 р. особливих змін не відбулось, тут частка черешні лишається найбільшою — 84%, за вказаний термін вона знизилась всього на один відсотковий пункт на користь свіжої вишні.

«N. B.!» Європейські шанси українських ягід

Попри досить складну логістику, загальний обсяг торгівлі свіжими ягодами в світі зростає майже на 10% за рік. При цьому обсяг торгівлі «м`якими» ягодами, які мають досить короткий строк реалізації, зростає майже в 2 рази швидше, ніж торгівля «твердими» ягодами.


Для довідки: станом на 2016 р. Україна знаходилась на 7-му місці серед країн-виробників полуниці в Європі і на 25-му місці серед європейських експортерів цієї ягоди. В минулому році українські фермери встановили рекорд за обсягом експорту. На зовнішні ринки було продано 2,3 тис. т, але це всього 4% від офіційного врожаю полуниці України. Для порівняння, сусідня Польща щороку експортує 14-15 тис. т полуниці, що складає майже 10% врожаю, фермери Іспанії продають на зовнішньому ринку 280 тис. т полуниці, або 80-85% від власного врожаю.