Rabobank прогнозує зростання прибутковості молочних ферм

27 листопада 2024, 12:48 194

Пропозиція молока 2025 року зросте на 0,8%.

Такий прогноз зробили аналітики RaboResearch.

Вони зазначають, що друга половина 2024 року стане переломним періодом для зростання пропозиції молока в експортних регіонах «Великої сімки» (G7). 

«Прогнозується, що в річному вимірі виробництво зросте на 0,5%, компенсувавши падіння на 0,5% у другому півріччі 2023 року. Сукупний сезонний пік в Океанії, найбільший за останнє десятиліття, є основою для зростання у другому півріччі поточного року. Зростання пропозиції в країнах G7 збереже свій імпульс у 2025 році, причому приріст очікується в усіх регіонах, що станеться вперше з 2020 року», — йдеться у повідомленні.

Зазначається, що ціни на молоко від фермерських господарств мають тенденцію до зростання. В усьому світовому комбікормовому комплексі немає значних проблем для виробників молока, оскільки ціни та доступність переважно сприятливі. 

«Поєднання дедалі вищих цін на молоко та доступних кормів означає, що маржинальність молочних ферм покращилася і, ймовірно, ще більше зросте у 2025 році», — прогнозують експерти.

Динаміка світового попиту на молочні продукти залишається неоднозначною, а споживчі витрати досі перебувають під тиском у багатьох країнах. Це продовжує впливати на обсяги закупівель молочних продуктів. Канали громадського харчування залишаються млявими на більшості основних ринків. Споживачі більше харчуються вдома, що підтримує роздрібну торгівлю, але зберігаються ознаки зниження цін і деякого скорочення закупівель, особливо на ринках, що розвиваються. 

«У 2025 році світовий молочний ринок залишиться в основному збалансованим. У перспективі очікується збільшення виробництва молока та молочних продуктів, а попит на молочні продукти також має покращитися у 2025 році. Китай досяг значного прогресу у відновленні балансу запасів… Поточні ціни на молочні товари підтримуватимуть підвищення маржі фермерських господарств до 2025 року, але не спричинять значного скорочення маржі для виробників харчових продуктів і напоїв (принаймні, не через вартість молочних продуктів)», — підсумували експерти.