Таку думку висловив директор ПСП «Рідна земля» та ФГ «Персей Агро» (Івано-Франківщина) Володимир Слободян в інтерв'ю Agravery.com.
«Сьогодні на пачці молока пишуть, що це натуральне молоко, замість того, аби написати що це молоковмісний продукт. І все це стоїть на одній поличці із натуральним продуктом. Таким чином, фактично вводячи в оману споживача, виробник може вкласти свою маржу у кращу, привабливішу упаковку, дати кращий заробіток магазину і показати кращу оборотність. Саме цей продукт буде пропонувати вам продавець. А вирішувати має покупець, має право знати — купує він справжнє молоко, чи розведений порошок», — пояснив він.
На думку Слободяна, штрафом у 3-5 тис. грн нікого із виробників не злякаєш.
«І повірте, покупець готовий «голосувати» за натуральний продукт гривнею, просто йому потрібно дати право вибору, а не постійно обманювати гарними етикетками. Для того, аби розвивати бізнес нам, виробникам та переробникам натурального молока, потрібен свій покупець і справедлива ціна. Ми хочемо бути почутими, хочемо мати кращу маржу і продавати. Повірте, тут не йдеться про надприбутки, це просто реальна можливість розвитку, аби галузь не вмирала», — підкреслив виробник.
Слободян пояснив, що собівартість молока на фермі, якщо це нормальне успішне господарство, що працює по безприв'язній технології, — це від 6,6 грн аж до 12 грн, у середньому господарі отримують 7-7,5 грн за літр, при цьому реалізаційна ціна в районі 10 грн, тобто, заробляють 2-3 грн.
«Якщо говорити про молокопереробку, то 11 грн за літр — це та ціна, по якій у тебе куплять продукт і ти не будеш рахувати втрати», — додав виробник.
Він пояснив, що надприбутки отримують ті підприємства, які заміщають молочний жир пальмовим і розводять молоко.
«На мою суб'єктивну думку, на сьогодні майже 80% української молочної продукції — фальсифікат, і тільки 20% — натуральне. Проте йдеться не про всі продукти, флагманами з фальсифікації є масло та сметана, тобто ті продукти, які мають великий відсоток жирності», — вважає Слободян.