Протест в портах: причина — 30%-ва знижка

12 серпня 2016, 14:42 2737

Сім стивідорних компаній, що працюють в Одеському та Іллічівському морпортах, виступають проти планів Адміністрації морських портів України скасувати 30% знижку при перевалці зерна в разі використання перевантажувальних машин потужністю 500 т на годину і більше.

Про це йдеться в офіційному листі, адресованому міністрові інфраструктури Володимиру Омеляну та його першому заступнику Євгену Кравцову, повідомляє «ЦТС».

Відзначається, що лист підписали керівники компаній «Олімпекс Купе Інтернешнл», «Металз Юкрайна Корп Лтд», «ЗПК «Інзерноекспорт», «Бруклін-Київ», «Порто-Сан», «Новотех-Термінал» і «Транс-Сервіс» (останній перевалює зерно в Іллічівську, інші — в Одесі).

Також нагадується, що Кабінет Міністрів України від 7 липня 2015 р. постановою №483 запровадив нову послугу в морпортах — забезпечення доступу портового оператора до причалу, який знаходиться в господарському віданні АМПУ. Мінінфраструктури в свою чергу 18 грудня затвердив (наказ #541) тарифи на цю послугу. Там є положення про те, що оператори, перенавантажуючі зернові навалом за допомогою машин потужністю 500 т на годину і вище, отримують право на 30% знижку до тарифу на послугу доступу до причалу.

«АМПУ інтерпретувала документ таким чином, що дана знижка покладена тільки тим компаніям, які мають фактичні показники перевантаження на рівні 500 т на годину. АМПУ також самостійно впровадила формулу розрахунку цих даних і перелік документів, які потрібно надавати. 5 липня поточного року Мінінфраструктури роз'яснило, що мова йде саме про проектну потужність машин, а не про фактичний швидкості перевантаження», — йдеться в повідомленні.

Однак, за словами стивідорів, точка в розбіжностях не поставлена, так як АМПУ повторно звернулася в МІУ з цим питанням. У своєму обґрунтуванні Адміністрація прогнозує, що надходження від послуги забезпечення доступу до причалу АМПУ в січні-серпні цього року скоротяться на 7,9 млн грн. Відзначається, що стивідори закликають не допустити скасування знижки, оскільки вона допомагає завести додаткові обсяги зернових в порти.