KMZ Industries на AGRITECHNICA: в чому конкурентні переваги українського обладнання

13 листопада 2025, 09:19 126

Компанія KMZ Industries цього тижня бере участь у виставці AGRITECHNICA в Німеччині. Українське підприємство продовжує розвивати експортну стратегію і наразі сфокусувалося на ринках країн, які знаходяться поруч з Україною: Молдова, Румунія та країни Балтії.

Про це AgroPortal.ua розповіла генеральный директор KMZ Industries Валерія Калашник.

Валерія Калашник, генеральный директор KMZ Industries

Для нас логістика є ключовим і цінноутворюючим фактором, адже елеваторне обладнання доволі масивне. Тому компанія сконцентрувалася більше на зазначених країнах, оскільки близьке географічне розташування дозволяє нам бути доволі конкурентноспроможними на цих ринках. Наше обладнання є якісним та привабливим за ціною, але коли ми додаємо вартість логістики для країн, які знаходяться віддалено від України, не завжди це вигідно. Попри це, з початку повномасштабного вторгнення ми не припинили експорт до жодної з країн, де працювали.

У компанії KMZ Industries відзначають, що Румунія та Молдова — схожі ринки за запитами фермерів, але цілком різні за своєю структурою і формуванням попиту. Зокрема, Молдова для українського виробника є однією з найпріоритетніших країн, оскільки тамтешні аграрії виготовляють не лише сировину, але розвивають і внутрішню переробку й активно експортують продукцію.

«Тому багато молдовських фермерів зараз шукають рішення саме для переробки, які KMZ Industries може надати. Ми давно працюємо на цьому ринку, і тамтешні аграрії довіряють українському виробнику. І найголовніше, що на відміну від країн Балтії та Румунії, сільгоспвиробники Молдови будують потужності для зберігання за власні кошти, не за грантові чи державні програми. Тобто термін від прийняття рішення до реалізації проєкту в них набагато коротший», — розповідає Валерія Калашник.

Вона додає, що порівняно з українським ринком фермери Молдови та Румунії будують набагато менші елеваторні комплекси, здебільшого до 10 тис. т. Зерносушарки купують лише за грантове чи європейське фінансування, оскільки у цих країнах доволі посушливі умови, і зерно сушать не кожного сезону.

Валерія Калашник, генеральный директор KMZ Industries

На ринках Німеччини та Франції KMZ Industries вбачає експортну перспективу в сегменті кастомізованого обладнання, на яке місцеві виробники не хочуть витрачати час або не мають готових рішень. Водночас наша конкурентна перевага саме в індивідуальних рішеннях під кожного конкретного фермера. Тому в таких нішевих моментах ми можемо на ці ринки заходити.

Найближчою ціллю, яку ставить компанія KMZ Industries, є вихід на ринки Середньої Азії. В українського виробника вже є успішні кейси реалізації проєктів, наприклад, у Казахстані. Але в компанії планують більш системно підійти до цього питання.


Людмила Лебідь, AgroPortal.ua