Думка: Реєстрація географічних зазначень дасть поштовх розвитку села та туризму

15 січня 2020, 08:00 1731

Реєстрація географічних зазначень (ГЗ) допоможе Україні захистити власні унікальні продукти, зробити їм вигідну рекламу, а також створити додану вартість всередині держави.

Таку думку висловила в.о. міністра аграрної політики та продовольства України у 2019 р. Ольга Трофімцева, повідомили у її прес-службі.

Ольга Трофімцева нагадала, що з 1 січня 2020 р. набув чинності Закон України «Про правову охорону географічних зазначень».        

За її словами, продукт із захищеним географічним зазначенням продається дорожче, адже має унікальні, притаманні лише йому органолептичні якості. Також це дає непряму вигоду — розвиток зеленого туризму.

«Попит на відвідування місць, де виробляють певний продукт, як то пармезан в Італії чи фета в Греції, завжди високий. Туристи прагнуть не тільки спробувати цей продукт, але й поїхати туди, де він виробляється, побачити цей процес. Це для нас величезна можливість дати поштовх розвитку сільських територій», — вважає Трофімцева.

Окрім того, реєстрація ГЗ підвищуватиме впізнаваність країни, допоможе просувати бренд Made in Ukraine та асоціювати Україну як виробника високоякісної продукції.

Пілотним проєктом із реєстрації географічних зазначень в Україні стала гуцульська овеча бриндзя. Процес зайняв два роки. Далі, вважає Ольга Трофімцева, справа піде швидше.

«Головне, що мікровиробники, скооперувавшись, змогли довести, що їхня продукція відповідає найвищим стандартам якості та має унікальні смакові властивості. В перспективі вони зможуть продавати бриндзю в ЄС і на будь-які інші ринки», — говорить експерт.

До слова, вона звернула увагу, що українську овечу бриндзю високо оцінили експерти з Франції, які залучалися у якості консультантів.

Далі на черзі — реєстрація херсонського кавуна та мелітопольської черешні.

«Вже створені асоціації виробників цієї продукції. Вони аналізують потенціал для реєстрації і проводять специфікацію продукту, вивчають історичні довідки та традиції виробництва», — каже Ольга Трофімцева.

При цьому вона додає, що основні фінансові затрати при реєстрації географічного зазначення йдуть на створення асоціації, яка в результаті отримає відповідне свідоцтво на продукт з ГЗ. А продукт з географічним зазначенням — це маркування, яке говоритиме про те, що він унікальний у своєму роді.  


Для довідки: у рамках імплементації Угоди про асоціацію з ЄС Україна має відмовитися від використання захищених географічних зазначень, які використовуються в Європі, — коньяк, шампанське, ряд сирів та інших продуктів. Перехідний період ребрендінгу для сирів становить 7 років, для спиртних напоїв — 10.