Залізнична та автомобільна логістика агропродукції з січня поточного року на тлі скорочення обсягів експорту знизилась у ціні до 50% для спотових перевезень.
Про це повідомив аналітик ринку логістики «УкрАгроКонсалт» Максим Харченко.
Він зазначив, що до кінця 2022/23 МР експортний потенціал України знаходиться на рівні 22-24 млн т зернових, олійних та продуктів переробки.
Експерт пояснює, що вантажна база поступово зменшується, а через декілька місяців попит на послуги перевізників буде на значно нижчому рівні, що відповідає історичним показникам сезонності в аграрній логістиці.
«Та справа в тому, що експортний потенціал у 2023/24 МР знизиться ще на 25-30%. За прогнозами, експортні обсяги зернових наступного року очікуються на рівні 30 млн т. На нашу думку, це призведе до збільшення конкуренції між видами транспорту на доставку зерна до портів та західних кордонів, і, як наслідок, до зниження цін на логістику», — додав Максим Харченко.
І зазначив, що вже зараз «Укрзалізниця» починає вводити низку заходів для зменшення ціни на перевезення.