Аграрії просять лібералізувати обіг палива під час війни

02 травня 2022, 15:25 685

Асоціація УКАБ закликає владу провести тимчасову лібералізацію законодавства на час воєнного стану в частині зберігання пального сільгоспвиробниками.

Також потрібно надати можливість реалізації пального між сільгосптоваровиробниками з метою вчасного виконання комплексу польових та інших господарських робіт. Про це йдеться у зверненні УКАБ.

У зв’язку з проведенням польових робіт в умовах війни при бомбардуваннях та обстрілах нафтобаз і складів зберігання палива компаній-постачальників, аграріїв та логістичних компаній досі невирішеною залишається проблема щодо обігу палива та його переміщення.

В розумінні Податкового кодексу України така передача пального вважається реалізацією, а це дозволено здійснювати виключно з акцизних складів, які мають відповідну технічну та будівельну документацію, дозвільні документи, які зареєстровані та внесені в Реєстр тощо.

Роман Сластьон, генеральний директор УКАБ

«В умовах війни забезпечити введення в роботу і зареєструвати з нуля новий акцизний склад майже неможливо. При цьому виникає питання щодо доцільності здійснення таких дій з боку аграріїв, адже фактично — це разова операція в період воєнного стану, аби доставити паливо у більш безпечні місця, де є хоч якісь ємності для його зберігання та можливість провести польові роботи».

Крім того, в повідомлені зазначається, що при аналізі останніх змін до Податкового кодексу України в частині п. 52-2  і п.69-2 підрозділу 10 розділу XX ПКУ немає однозначного розуміння того, чи будуть проводитися фактичні перевірки щодо обліку, ліцензування, виробництва, зберігання, транспортування та обігу пального, цільового використання пального, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками.

«Також з урахуванням того, що частина території України знаходилася і ще продовжує знаходитися в окупації, багато складів аграріїв (в т.ч. акцизних) знищено або розграбовано, аграрії знаходяться в умовах, коли більшість дій і операцій щодо палива, які в нинішній ситуації можуть ними здійснюватися, будуть вважатися порушенням податкового законодавства в частині адміністрування обігу пального. В таких умовах сільгоспвиробники змушені йти на порушення відповідного законодавства задля проведення комплексу польових робіт. Як наслідок таких дій можна очікувати на штрафи за зберігання пального без ліцензій чи реалізацію без ліцензії (з погляду законодавства), хоча фактично аграрії рятували вже офіційно придбане пальне, з якого вже сплачено всі збори та податки», — додає Роман Сластьон.

Тому, враховуючи звернення агробізнесу щодо проблем, які виникають у сільськогосподарських товаровиробників при передачі (відпуску, відвантаженню) пального для потреб власного споживання, Мінагрополітики розробило проєкт відповідних змін для внесення до законодавства, які було надіслано в Комітет Верховної Ради України з питань фінансової, податкової та митної політики.