«Доросле відвантаження»: українські виробники виводять продукцію на ринок США

22 травня 2023, 06:15 6260

Перша партія продуктів учасників Ukrainian Food Manufacturers Alliance (Альянс українських виробників їжі) уже відправилася до США. Це стало наслідком торговельної місії, здійсненої восени на FoodManufacturer Summit у Чикаго.

Разом з усією продукцією від виробників Ukrainian Food Manufacturers Alliance до США поїхала і органічна плодоовочева консервація від вже відомого в Україні бренду «Стодола».

«Поки це пробна партія, але цього року наша компанія вже готова до «дорослого відвантаження» на експорт. Знаходимося вже на фінальному етапі перемовин, у США маємо торговельного дистриб'ютора. Будемо дивитися за обсягами, які зможемо виробити», — розповів власник переробного підприємства Ян Островський під час онлайн-заходу «Продукт з доданою вартістю переробних підприємств», організованого за підтримки Програми USAID АГРО.

Він підкреслює, що цього року ТОВ «Стодола» розпочало реалізацію проєкту з USAID, завдяки чому змогли встановити нове обладнання та розширити виробництво. Це дозволило збільшити потужності переробки до 2 т на годину.

«Це дало впевненість у тому, що ми зможемо забезпечувати продукцією не лише внутрішній ринок, а й здійснювати експортні відвантаження з гарантією на певні обсяги. Cаме обсяги і гарантоване постачання продукції дозволяють бути конкурентними на світових ринках органічної продукції», — зазначає Ян Островський.

Наразі ТОВ «Стодола» завершує роботу з формування цін, адже ціноутворення залежить від вимог до продукції.

«Деякі імпортери вимагають реєстрацію торговельної марки, в кожній країні можуть бути вимоги до додаткової сертифікації, у певних випадках вимагають корекції смаку продукції чи паковання. Це все потрібно враховувати, адже дані затрати впливають на ціну», — пояснює Ян Островський.

Він зазначає, що для органічної продукції «Стодола» найбільш цікавими за обсягами ринками є ЄС та США. Але свій шлях до експорту підприємство почало ще у 2018 році: вивчали ринки, смаки, паковання, їздили на торговельні місії та виставки.

«Завжди вважав, що потрібно мати різні канали збуту, і експорт для мене був перспективним напрямом. Тому про цей шлях ми завжди думали, незважаючи на успіх на внутрішньому ринку. Адже планували рости далі, а ринок органічної продукції через низьку купівельну спроможність українців не настільки великий», — говорить підприємець.

Перші кроки невеликих виробників на шляху до експорту

  1. Потрібно проаналізувати, чи готове підприємство до експорту (сертифікація виробництва, наявність обігових коштів, спроможність обладнання та персоналу, готовність інвестувати в експортну активність).
  2. Розробка експортної стратегії. Це інструмент, який дає розуміння, куди рухатись далі.
  3. Потрібно скористатися всіма доступними інструментами — «Дія. Експорт», NAZOVNI, шукати партнерів та потенційних клієнтів, відвідувати виставки та торговельні місії для просування продукції на світові ринки.

Окрім експортних постачань, у компанії «Стодола» в найближчих планах також запуск нової лінійки продуктів Functional Food. Це корисні набори у вигляді боксів для перекусів, куди входитимуть соуси, снеки та напої.

«Зараз це все в розробці, потребує часу та інвестицій, але запити на таку продукцію вже є», — розповідає Ян Островський.


Людмила Лебідь, AgroPortal.ua