Світові компанії поступово переходять на ековиробництво. В тренді інноваційні рішення і циркулярна економіка, яка передбачає замкнуте коло — все, що виробляється, потім переробляється без шкоди для екології. Фешн активно співпрацює з хімічними і агрокомпаніями в пошуках екологічних способів виробництва тканин. Мета: брати від природи не більше і не менше, ніж ми можемо їй віддати.
З чого сьогодні роблять одяг просунуті бренди? Наприклад, компанія Lenzing вже виробляє тканину високої якості з відновлювальної деревини. Такі тканини легкі в переробці. Nature Coating, в свою чергу, з відходів деревини видобуває новий чорний колір. Таким чином, за допомогою нового пігменту ми зможемо запобігти мільйонам тонн викидів СО2 на нашу планету. Поки він коштує досить дорого, але люксові бренди можуть собі це дозволити.
Компанія Texaid вирішує глобальну проблему: збирає, сортує і переробляє текстильну продукцію. На всій планеті тільки 15% одягу повторно переробляється, решта йде на звалища, дуже забруднюючи навколишнє середовище. На жаль, виробництво текстильної продукції стоїть на другому місці після нафтопереробної галузі за негативним впливом на екологію.
До речі, в Європі та Америці виробники одягу дають можливість своїм покупцям повернути його на переробку або повторне використання: до нової речі видається спеціальний пакет і клеїться бирка, за якою можна здати річ, коли вона стане не потрібна. Одяг може відправитися на вторинний ринок, а бренд буде відслідковувати, скільки разів він був проданий. Таке рішення пропонує, наприклад, стартап ReGainApp.
У світі покупці надають великого значення ековідповідальності виробників. Тому останні роблять конкретні кроки по збереженню планети. Nike і Adidas ведуть безліч досліджень по заміні натуральної шкіри на штучну. Компанія «Альгалайф» використовує пігменти і тканини з водоростей. Агрокомпанія Vegea Company отримала грант на створення тканин нового покоління з відходів винного виробництва.
На світових ринках навіть є тканина з відходів ананасів від компанії Pinatex.
Глобальна колаборація Parley for the ocean збирає з океанів пластик і робить з нього серію інноваційних матеріалів. Так, в інтернет-магазині компанії ви вже можете знайти арт-сумки з пластика.
У світі fashion вже йде автоматизація виробництва і робочих процесів. Скажімо, Levi Strauss and Co отримала патент на технологію лазерного фінішингу джинсів (лазерної обробки). Тепер цей процес займає замість 20 хвилин всього 90 секунд.
А французька IT-компанія Euveka розробила інноваційний робот-манекен, який дає можливість фізично бачити, що ви пошиєте в кінцевому підсумку, змінює ширину і висоту одягу в режимі реального часу. Причому робот-модельєр підлаштовується під масштаб моделі або речі.
Ще один майбутній тренд — кастомізація. Наприклад, виготовлення футболок під точний розмір замовника з обраним ним же принтом. Таким чином покупець зможе отримати 100% потрібну йому річ і не витрачати зайві гроші на поповнення гардероба. Тим самим зменшуючи кількість одягу, викинутого на звалище.
AgroPortal.ua за матеріалами Blog.liga.net