Лише 1% населення США має діагноз целіакії, який передбачає відмову від продуктів з клейковиною, проте безглютенові продукти, як і раніше, заповнюють всі полиці магазинів продовольчих товарів. У минулому році продажі сягнули $1,57 млрд, а це на 11% більше у порівнянні з 2014 р. (за даними Packaged Facts).
Безсумнівно, зростання сповільнилося. Але хліб без клейковини для пересічного американця не є новиною, хоча насправді не є таким вже й корисним. Уникнення клейковини в харчуванні передбачає спеціальна дієта, але тренд на безглютенову їжу вимагає у споживачів дотримання цього принципу повсякчас. Уникнути клейковини під час готування їжі уже стає простою справою.
Хоча деякі ресторани традиційно пропонують в меню глютенові страви, інші рекламують свої безглютенові варіанти. Відповідно до меню DataSsential, страви без глютену —23,6% меню, органічні — 21%, змішані — 14,2% і природні —8,9%. Це великий стрибок в порівнянні з 2014 р., коли страви без глютену складали лише 15% меню.
За даними опитування Euromonitor, багато споживачів просто уникають інгредієнтів, в складі яких є глютен. У 2015 р. 35% людей відмовлялися від таких продуктів, як сіль, жири, цукор і глютен. У 2016 році цей показник зріс аж до 53%. З них 22,4% опитаних сказали, що вони уникають лише клейковини, а це вже на 7,2% більше, ніж у 2015 р.
Директор центру досліджень і лікування целіакії в Massachusetts General Hospital Алессіо Фазано каже, що для тих, хто має діагноз «целіакія» або «чутливість до клейковини», безглютенові продукти є важкодоступними. Але наскільки ж вони полегшують їхнє життя!?
«Життя набагато простіше, — говорить він. — Вам не треба витрачати час на випікання власного хліба».
Відповідно до звіту «Безглютенове харчування в США» за жовтень 2016 р. 15% споживачів роблять покупки продуктів без клейковини, тому що член їхньої сім'ї має чутливість до неї, і тільки 9% купують дані продукти для члена сім’ї з захворюванням на целіакію.
Яка ж основна причина покупки? 30% відповіли: «Деякі продукти, які я купую, просто позначені «без глютену». Майже 29% сказали, що вони купують їх, тому що «безглютенові продукти, як правило, більш корисні», і 20% відзначили, що купують дані продукти для схуднення. Інші дослідження підтверджують ці висновки.
В NPD Group кажуть, що приблизно один із чотирьох споживачів вважає, що продукти без глютену корисні для всіх.
Фахівці в галузі охорони здоров'я натомість називають це неправильним уявлення, адже людям без відповідного діагнозу не потрібно уникати продуктів з клейковиною.
«Ми не думаємо, що безглютенові продукти є здоровою їжею», — говорить директор Центру вивчення целіакії в Колумбійському університеті Пітер Грін. Значною мірою тому, що будь-які продукти проходять обробку, незалежно від того, безглютенові вони чи ні.
Речі, які роблять продукти смачнішими, — це якраз сіль, цукор, жири і клейковина. «Візьміть хоча б одне з цього, і ваша страва буде надзвичайно смачною», — говорить Грін.
І Грін, і Фасано вказують на безпідставну популярність безглютенової дієти. «Це не спосіб життя, — пише Фасано. — Безглютенові дієти — лише для медичної необхідності».
Тим, кому поставили діагноз «целіакія» або «чутливість до глютену», Грін рекомендує щось набагато простіше, ніж безглютенове печиво чи безглютенова піца.
«Безглютенове харчування – це вживання, в першу чергу, фруктів і овочів», – говорить він.
AgroPortal.ua за матеріалами Bloomberg