Результати трьох ключових досліджень, спрямованих на стимулювання експорту та підтримку інвестиційних проєктів зі значними інвестиціями, презентували під час засідання Наукової платформи 24 вересня.
Про це повідомляє пресслужба Міністерства економіки, довкілля та сільського господарства.
Перше дослідження «Лібералізація транспортних перевезень для розширення можливостей просування експорту», підготовлене науковцями Інституту економіки та прогнозування НАН України, доводить що:
«Отже, лібералізація транспортних перевезень, є потужним драйвером зовнішньоекономічної активності України: з одного боку — зменшує логістичні бар’єри, підвищує конкурентоспроможність експорту та прискорює інтеграцію до європейського транспортного простору; з іншого — зміцнює внутрішній ринок транспортних послуг і стимулює інвестиції в модернізацію інфраструктури», — пояснили у міністерстві.
Друге дослідження за темою «Впровадження цифрових паспортів на промислові товари», підготовлене науковцями Інституту економіки промисловості НАН України, передбачає пілотне впровадження Цифрового паспорту продукту (Digital Product Passport, DPP) на підприємствах різних галузей. DPP — це сучасний інструмент прозорості та відстежуваності товарів, який забезпечує дані про склад, походження, екологічний слід та можливості повторного використання продукції. У ЄС цей механізм став обов’язковим вже поточного року в межах Регламенту ESPR.
Для України впровадження DPP — це:
Очікуваний ефект: зростання конкурентоспроможності промисловості, стимулювання інновацій та формування прозорої економіки замкненого циклу.
Третє дослідження «Заходи та Проєкти децентралізації електрогенерації», підготовлене науковцями Інституту економіки промисловості НАН України, обґрунтовує доцільність широкого використання в процесі відновлення національного генеруючого фонду установок з рекуперації електрики на транспорті та у промисловості.
Під час дослідження експериментально доведено, що потенціал рекуперації складає майже 2 млрд кВт/год на рік (до 50% від витраченої електроенергії) на залізничному транспорті по країні, а можливий вплив на ВВП + 230 млн євро на рік.