Хлібобулочні вироби продовжать дорожчати: якщо 2024 року вони додали в ціні 20%, то 2025 року ріст становитиме ще 15-20%.
Таку думку висловив директор ТОВ «Київ Хліб» Юрій Дученко, пише «Інтерфакс-Україна».
«На 2025 рік ми бачимо тенденцію до подорожчання продукції. Це зрозуміло, тому що зросли затрати, насамперед на сировину, тобто борошно, на енергоносії, заробітна плата зросла. До кінця року, гадаю, будуть кроки в бік подорожчання. До кінця року воно (подорожчання. — Ред.) становитиме 15-20%», — сказав він.
Дученко наголосив, що наразі більшість хлібопекарів працюють на межі рентабельності, а деякі навіть у мінусі.
Оцінюючи перспективи та тенденції галузі в 2025 році, директор ТОВ «Київ Хліб» відзначив ріст попиту на хліб простих рецептур у тоннах. Водночас спостерігається падіння продажів пшеничних, булочних і здобних виробів. Тобто, за його словами, попит на більш маржинальні продукти в тоннах зменшується.
Серед основних проблем галузі експерт назвав вимивання обігових коштів у переробних підприємств через низьку рентабельність виробництва, енергетичну залежність, зниження купівельної спроможності українців, логістичні складнощі, обмеження експорту і тінізацію ринку, яка досягла 40-50%.
«Не можна казати, що наш ринок повністю у тіні. Йдеться про роботу за спрощеною системою оподаткування, про деякі схеми в оплаті праці. Тому продукт, який виробляється і продається за цінами нижче, ніж на 20%, — це серйозна конкуренція на ринку, де працює близько 4 тис. виробників, які виготовляють і продають такий самий продукт, який коштує грошей, і за який покупець голосує своїм гаманцем. Серед виробників існує дуже велика конкуренція», — наголосив Дученко.
Вирішити ситуацію, на його думку, допоможуть автоматизація промислового виробництва, застосування інноваційних технологій, зокрема штучного інтелекту, зміна каналів збуту, розвиток фастфуду та стрітфуду, франчайзингові схеми роботи й акцент на свіжому здоровому хлібі.