Про це повідомляє пресс-служба LNZ Group.
Без застосування пасік, наголошують фахівці компанії, якісна гібридизація соняшнику просто неможлива. «Соняшник може вирости великим, яскравим, але без запилення насіння в нього не буде. Для цього безпосередньо на ділянках гібридизації ставляться вулики. Найбільше вуликів у Шполянському кластері, адже саме тут зосереджений основний масив полів соняшнику. На лівобережжі Черкащини — більше двох сотень вуликів, і ще півтисячі — на Сумщині», — зазначає директор з аграрного виробництва LNZ Grouр Роман Франчук.
LNZ Group має як власні вулики, так і орендовані у бджолярів. Як пояснюють в компанії, останні від цього залишаються у виграші. Власникам пасік сплачуються кошти, при цьому компанія не претендує на їхній мед.
«Отриманий мед пасічники забирають собі. Працюємо з ними за контрактом вже не один рік. Ми ж маємо лише той мед, який викачується із пасік компанії», — говорить Роман Франчук.
Започаткування нового проекту «Пасіка» пов’язане із розширенням посівних площ соняшнику та із підвищенням вимог компаній-партнерів. Раніше розрахунок був від 2 до 4 вуликів на гектар, тепер же на таку саму площу виставляється не менше 4. Наступного року LNZ Group планує значно збільшити кількість власних пасік — за попередніми розрахунками, щонайменше до 1,5-2 тисяч.
Водночас Роман Франчук додає, що цьогоріч медозбір не надто вдалий. Перші медоноси не принесли хорошого урожаю, і основну роль у цьому відіграли несприятливі погодні умови. Саме це й завадило LNZ Group розпочати реалізацію власного меду.
«Та це питання лишається перспективним у наступному році», — уточнив директор з аграрного виробництва LNZ Grouр.
Для довідки: LNZ Group — сучасна диверсифікована агропромислова компанія, що об'єднує 33 агрофірми в Черкаській та Сумській областях. Орендує 60 тис. га землі і забезпечує роботою 3 тис. працівників в сезон. LNZ Group входить до десятки компаній, що найбільш динамічно розвиваються в секторі насінництва.