Названо фактори, які викликають довіру до органічних продуктів

11 листопада 2023, 16:00 1800

Важливість країни походження та знання маркування впливають на вибір споживача, але більша довіра насамперед до продукції власного виробництва. Органічний логотип ЄС, за яким стоїть сертифікація, позитивно впливає на вибір споживача. Водночас для імпортованих продуктів важливим є імідж країни-експортера.

Про це свідчать результати дослідження, проведеного в Угорщині та Польщі, основною метою якого було вивчення різноманітних характеристик продукту, пов’язаних з довірою до органічних харчових продуктів, повідомляє Оrganicinfo.

Варто зазначити, що органічний ринок Угорщини оцінюється в 30 млн євро (0,3% від загального ринку харчових продуктів), а середній рівень споживання органічних продуктів на душу населення складає 3 євро на рік. Органічний ринок Польщі оцінюється в 314 млн євро (0,6% від загального ринку), а річне споживання становить 8 євро на особу на рік.

Відзначається, що паковання відіграє вирішальну роль під час вибору органічних продуктів. Цікаво, що найбільшу довіру викликає паперове паковання, яке за сприйняттям споживачів є найбільш натуральним. Концепція «продуктів без паковання», яка набуває популярності серед екологічно свідомих споживачів, поступається паперовій за рівнем довіри, хоча й є значно кращим варіантом за пластикову.

Ціна відіграє парадоксальну роль у формуванні довіри до органічних харчових продуктів. Незважаючи на те, що здебільшого ціна важлива під час купівлі органічної продукції, і споживач шукає продукти за нижчими цінами, низька ціна на органічні продукти його відлякує та викликає певний скептицизм.

Загалом дослідження показало досить схожі результати в обох країнах: країна походження, зовнішній вигляд і паковання мають найбільший вплив на довіру до органічних харчових продуктів. Крім того, ціна та місце покупки були визначені як фактори, які також впливають на довіру споживачів.