«Діджиталізація — це однин із основних напрямів, який ми застосовуємо, щоб повністю обладнати теплицю і контролювати все, що там відбувається»
Розмір початкового капіталу для організації невеликого виробництва мікрогріну стартує від $4 тис. Саме така інвестиція потрібна для того, щоб вийти з продукцією на ринок, а не займатися «бізнесом на підвіконні».
Про це розповіли власниці ФГ Green for you — сестри Валентина Денисенко та Тетяна Чернікова під час мітапу «Овочівництво: кращі агропрактики».
«Ми маємо тепличне господарство з вирощування мікрозелені в селищі Мовчани під Харковом. Розпочинали справу з теплиці на 18 м2, сьогодні ж це вже 300 м2 та фасувальний цех. Частково бізнес вдалося розвити завдяки підтримці міжнародних організацій. Наприклад, три роки тому збудували теплицю за 150 тис. грн за підтримки програми «Рука допомоги», потім провели опалення», — розповідає Валентина Денисенко.
З часом фермерки поступово перейшли на автоматизоване управління теплицею, що дало можливість не лише вберегти продукцію від псування, а й зменшити витрати ресурсів.
«Намагаємося застосовувати інноваційні технології, автоматизувати виробництво. Наше обладнання дозволяє управляти процесом опалення, освітлення, поливу. Це дуже важливо, адже весь урожай можна втратити за годину, якщо не прослідкувати за температурою. Тому ми застосовуємо багато обладнання для того, щоб слідкувати за кліматом», — розповідає Тетяна Чернікова.
«Діджиталізація — це однин із основних напрямів, який ми застосовуємо, щоб повністю обладнати теплицю і контролювати все, що там відбувається»
За її словами, найскладнішим і найзатратнішим періодом для бізнесу є зима, оскільки опалення теплиць дровами достатньо дороговартісне. Період опалення триває з жовтня по квітень.
Вирощену продукцію Green for you спочатку збували ресторанам, а згодом, у період пандемії, відкрили інтернет-магазин, куди запросили й інших виробників екологічно чистої продукції. Сьогодні салатні мікси Green for you також постачають до супермаркетів Харківської області.
«Ми орієнтовані лише на Харківщину, оскільки продукція має короткий термін зберігання, тож логістика для неї достатньо складна», — пояснює Тетяна Чернікова.
Своєрідною фішкою в маркетинговому підході господарства є те, що в Green for you не просто вирощують мікрозелень, а одразу формують поживний мікс салатів, враховуючи харчові потреби різних категорій споживачів — спортсменів, вегетаріанців, дітей, прихильників здорового харчування.
Освоївши продажі вирощеної продукції, фермерки збираються зайнятися переробкою та розвивати крафтове виробництво — соуси, салатні заправки, овочеві пасти. Для цього в Green for you планують збудувати цех та отримати сертифікацію HACCP.
Людмила Лебідь, AgroPortal.ua