Про це під час V форуму «Стратегії експорту. Трейдинг 2020», організованого ProAgro Group, заявила в.о. міністра аграрної політики та продовольства України в 2019 р. Ольга Трофімцева.
«До 2000 р. ми вчилися виробляти. З 2000-го ефективність сектору почала динамічно зростати, ми навчилися експортувати. Наступний крок — диверсифікувати цей експорт», — зазначила вона.
За її словами, стратегія експорту 3D — це диверсифікація за трьома напрямками: диверсифікація товарної інфраструктури, ринків збуту та суб'єктів експорту.
«Так, в Україні мають бути великі гравці, які на сотнях тисяч гектарів вирощують та експортують кукурудзу, пшеницю, соняшник, тим самим створюючи економічну подушку безпеки з точки зору валютних надходжень, — говорить Трофімцева. — Водночас маємо підтримати середніх і малих сімейних фермерів, який конкурентні в інших галузях — виноградарстві, горіхівництві, козівництві, вівчарстві».
Інші сектори, в яких варто диверсифікуватися, — високотехнологічне виробництво, як-от отримання екстрагованого білка з кукурудзи, органічних інгредієнтів для переробної галузі. І звісно — напрямок ag-tech, в якому вже успішно працюють українські компанії.
Диверсифікація на різних точках зростання, розвиток високотехнологічного виробництва, переробної галузі допоможе Україні знайти своє місце в створенні ланцюгів доданої вартості у світі, вважає Трофімцева.
До того ж, не варто концентруватися на якихось одних ринках збуту, в тому числі, країнах Європейського союзу.
«АПК — один із шести секторів української економіки, які мають найбільші можливості для експорту. Сьогодні він дає 44% валютних надходжень, або $22,2 млрд за підсумками минулого року. Впевнена, що це тільки початок історії», — додала експерт.
Наталія Рекуненко, AgroPortal.ua