З урахуванням так званих бонусів та повернень нереалізованої продукції націнка торговельних мереж на хліб перевищує 55%.

Про це розповів перший віцепрезидент Всеукраїнської асоціації пекарів Олександр Тараненко під час засідання Trend&Hedge Club.  . 

За його словами, офіційно націнка на хліб у мережах була 15%, зараз після введення регулювання — 10%, проте мережі вимагають сплати так званих бонусів, які в договорі звучать як «маркетингові послуги», «передпродажна підготовка», і насправді не надаються. Їхній розмір сягає 26%.

«Візьмемо прайсову ціну в умовних сто одиниць. Мережа робить націнку, і ціна на полиці стає 115. Зі 100 виробник віддає 26 як плату за бонуси. Залишається близько 74, з яких ще від 4 до 8 виробнику повертають у вигляді нереалізованої продукції, це теж втрати виробника. Тобто ми отримуємо менше 70% від прайсової ціни. Усе інше забирають мережі», — пояснює Олександр Тараненко. 

Він додає, що останніми роками відбулося суттєве зміщення маржинальності від переробників до мереж, а за два роки не відкрилося жодного хлібозаводу.


Валентина Оврас, AgroPortal.ua

Мультимедіа