Всі головні новини агроринку на
📲 Телеграм-каналі
З урахуванням так званих бонусів та повернень нереалізованої продукції націнка торговельних мереж на хліб перевищує 55%.
Про це розповів перший віцепрезидент Всеукраїнської асоціації пекарів Олександр Тараненко під час засідання Trend&Hedge Club. .
За його словами, офіційно націнка на хліб у мережах була 15%, зараз після введення регулювання — 10%, проте мережі вимагають сплати так званих бонусів, які в договорі звучать як «маркетингові послуги», «передпродажна підготовка», і насправді не надаються. Їхній розмір сягає 26%.
«Візьмемо прайсову ціну в умовних сто одиниць. Мережа робить націнку, і ціна на полиці стає 115. Зі 100 виробник віддає 26 як плату за бонуси. Залишається близько 74, з яких ще від 4 до 8 виробнику повертають у вигляді нереалізованої продукції, це теж втрати виробника. Тобто ми отримуємо менше 70% від прайсової ціни. Усе інше забирають мережі», — пояснює Олександр Тараненко.
Він додає, що останніми роками відбулося суттєве зміщення маржинальності від переробників до мереж, а за два роки не відкрилося жодного хлібозаводу.
Валентина Оврас, AgroPortal.ua