Бути в агро — це не лише обробляти землю, вирощувати тварин чи створювати новітні препарати. Це й вміння передавати енергетику поля чи ферми через предмети декору, прикраси, одяг чи косметику. Головне — робити це з любов’ю.
Сьогодні, в Міжнародний день боротьби за права жінок і міжнародний мир, AgroPortal.ua розповідає історії брендів, які створили жінки.
Ідея створення ювелірного бренду виникла в співзасновниці Growex ADH Оксани Лукіянчук ще 5 років тому.
«Ця ідея виникла в мене давно. Весною 2020 року, в період пандемії коронавірусу, я сказала чоловікові, що хочу виготовляти ювелірні прикраси з польовими культурами. Він зазначив, що це непогана ідея, але запитав, навіщо це мені, адже роботи в Growex ADH і так вистачає. Та мені хотілося зробити щось красиве й унікальне, щоб воно ідентифікувало нашу сферу зайнятості. На той момент на ринку нічого подібного я не знайшла. Тому вирішила створити самостійно», — розповідає підприємиця.
Місія бренду — надихати, мотивувати і приносити задоволення людям, які працюють в агро, оскільки кожен із них робить дуже великий внесок у забезпечення продовольчої безпеки світу.
В Agrora.ua можна придбати сережки, підвіски, патріотичний значок у вигляді колоска та браслети з гравіюванням «Агроном син землі» та «Я годую світ».
Оксана народилася у сім’ї агронома, виросла у фермерському господарстві. «Вчитися на агронома було не моєю ідеєю, так просто все склалось. Моя перша робота не була пов’язана з агро, та після неї я зрозуміла, що моє місце все ж у сільському господарстві», — зазначає підприємиця.
Сьогодні поле ФГ «Лавандова Гора» є найбільшим в Україні — 11 га. Знаходиться воно в місті Перечин на Закарпатті. У вересні 2022 року власники Юрій та Мирослава Качур представили лінійку органічної косметики.
«Вивчивши український ринок косметики, ми побачили, що виробники не мають власних насаджень. Це був один із ключових моментів усвідомлення: навіщо продавати сировину, якщо ми можемо самостійно виробляти свій продукт. У нашій косметиці використовується виключно власна лаванда, троянда та жасмин», — зазначає Юрій Качур.
Фермер підкреслює, що «Лавандова Гора» вирощує виключно екологічну продукцію, без пестицидів та гербіцидів, а отже вона не викликає алергічних реакцій.
ФГ «Лавандова Гора» пропонує: скраби, гелі, шампуні, креми, тоніки, бомбочки для ванни та антисептики.
Лавандове поле для широкого загалу в Перечині відкрили у 2020 році. «У нас не було ідеї зайти саме в нішу агро, ми просто хотіли створити те, чого ще немає в Україні. Гадаю, в нас це добре виходить», — каже Мирослава Качур.
Бренд OZYMI створили випускниці Національного університету біоресурсів і природокористування України — Дар’я Чорна, Анжеліка Кошева та Анна Кравчук.
«Навчання в університеті на магістерській програмі «Агрокебети» кожного дня надихало нас на нові звершення та мотивувало до саморозвитку. Не виключенням стала й схема тракторця, накреслена викладачем на одній із пар: уявили, як би виглядали такі «аграрні» замальовки на тканині», — розповідає Анна Кравчук.
Дівчата прагнули створити зручний стильний одяг для працівників агросектору, запропонувати альтернативу вже звичним поло, адже одяг — частина особистості.
В асортименті — футболки «поле», «бджола», «соняхи», «сійся-родися», «плодися-ведися», «чорно-ряба» та «агросміливість».
«Аудиторія OZYMI — це земляни, хто навчає, практикує, модернізує та популяризує агро. Органічно, протягом останнього року, координати нашої аудиторії розширюються з України до Німеччини, Нідерландів, Італії, Америки… Тому до списку цінностей сміливо додаємо «підсилення українського агрофронту», — зазначає Дарія Чорна.
У 2020 році науковець Данило Бороменський з Рівненщини і подружжя Юлії Бялецької та Євгена Томіліна з Києва вирішили звільнити світ від зайвого пластику і почали виготовляти безпечний для довкілля матеріал із залишків технічних конопель та міцелію.
Міцелій — це грибне коріння, і при змішуванні з коноплями утворює міцний біокомпозит, який можна використовувати для створення декору, меблів, пакування тощо.
«Ідея екологічних біопластиків — уже не майбутнє чи забаганка екоактивістів. Це наша реальність, в якій споживачі готові платити більше за продукт у екологічному пакуванні, а виробники дивляться на свій бізнес через призму циркулярної економіки, ретельно зважуючи кожен компонент продукту та своєї бізнес-моделі», — розповідає Юлія Бялецька для L’Officiel.
Сьогодні S.Lab релокувалися до Євросоюзу з фокусом на виробництво зразків пакування і створення бази для наступного етапу розвитку. У своєму Instagram компанія зазначає, що будує масштабне виробництво, щоб задовольнити попит і потребу існуючих та потенційних клієнтів.
Іванна Панасюк, AgroPortal.ua