Дистилерія від Ентузіаста: як розвивається бізнес із виробництва крафтового алкоголю

21 червня 2025, 06:33 211

Сфера дистилерії відзначається особливою специфікою та детальним підходом до всіх аспектів підготовки. Сьогодні виробники стикаються з новими викликами, реалізовуючи бізнес такого типу. Про свій досвід крафтового виробництва розповів засновник ТМ «Ентузіаст» Сергій Степанов під час форуму «Міцний крафт 2025».

Ще до початку повномасштабного вторгнення у підприємця зʼявилася ідея відкрити дистилерію. Починав втілювати свої плани в Покровському районі на Дніпропетровщині. Там, за 15 км від Донецької області, було висаджено 3 тисячі виноградних лоз і збудовано підвал. Подальше будівництво та реалізація, на жаль, не втілилися в життя — причиною стала війна. Села, що знаходилися неподалік, примусово евакуйовували, тож продовжувати справу в цій місцевості не мало сенсу. 

Тоді Сергій Степанов вирішив сконцентруватися на господарстві, що функціонувало, та призупинити будівництво дистилерії. Можливість виїхати з України не приваблювала, він хотів продовжити справу на рідній землі. 

Теперішній бізнес починався з невеликої бази неподалік Дніпра. Саме там підприємець розпочав будівництво теперішньої дистилерії. Зізнається, спочатку розглядав можливість особистого використання, де зможе тестувати нові рецепти та експериментувати зі смаками для власного столу, а комерція планувалася пізніше. 

Станом на зараз збудовано приміщення розміром 1600 кв. м, яке включає дегустаційний зал (200 м), ферментаційний зал (200 м), зал переробки зерна та дистиляційний цех — усе необхідне для функціонування підприємства «Ентузіаст». Територія — 8 га, 4 з яких відведені для садіння 16 тисяч виноградних лоз. 

Дистилерія від Ентузіаста, фото

«Попри це, ми зіткнулися зі складнощами. За фахом я юрист, тож покладався на свої знання у правовому плані, однак дистилерія настільки специфічна ніша, що без зовнішньої консультації тут не обійтися. За 2,5 роки, поки ми будувалися, я постійно комунікував із людьми та державою. З нюансів — я 6-7 разів подавав заявку на отримання ліцензії, однак зараз бачу, що всі відмови були обґрунтовані, й мені справді варто було бути уважнішим. Наразі у нас є ліцензія та зареєстровані ТУ на медові дистиляти», — зазначає Сергій Степанов. 

ТМ «Ентузіаст» не збирається зупинятися, зокрема, планується встановлення відеонагляду на території усього господарства з доступом для клієнтів у реальному часі. Таким чином кожен охочий зможе побачити сам процес — від сировини до виготовлення продукції. 

«Зараз ми активно працюємо над втіленням цієї ідеї, адже довіра споживачів для нас надзвичайно важлива. Крафт — це сила, однак передусім — якість. Я за прозорість для клієнтів. Гадаю, люди мають бачити всі деталі, щоб мати певність у якості продукції, яку обирають», — ділиться власник ТМ «Ентузіаст». 

Із побажань він висловлює потребу коригування ідентифікаційного процесу товару з боку держави. Це питання турбує малих виробників, змушуючи їх вигадувати нові назви чи реєструвати нові торгові знаки. Сам Сергій уже зареєстрував 6 торгових знаків для власного підприємства, однак сподівається на зміни, що суттєво полегшать цей процес. 


Єлизавета Котенко, AgroPortal.ua