Cергій Борисов: Ми враховуємо, як світові тренди лягають на реалії України

21 грудня 2021, 07:05 1155

Зрости свою землю, і на ній виросте все, що посієш.

За таким принципом діють у компанії LNZ Group, яка представляє власний бренд генеричних засобів захисту рослин — DEFENDA.

Директор підприємства Cергій Борисов уточнює, що все починається з техніки, ґрунтообробки, добору правильного насіння, точного внесення добрив — це всі заходи, які проводяться на землі.

Який захист рослин ви пропонуєте аграрію?

Cергій Борисов: Ми пропонуємо професійний підхід. У захисті рослин існувало два напрями. До 2014 року був шлях спрощення процесу, щоб фермер не надто поглиблювався: просто вніс речовини й вирішив усі проблеми поля. Це була загальносвітова тенденція. Були продукти-суміші й монопродукти, препарати з однією діючою речовиною. Тренд був на бакові суміші, щоб фермер суміш вніс і не мав клопоту. Однак тоді була інша маржинальність рослинництва, інші кліматичні умови, й загальна аграрна культура була іншою. Хоча агрономічний рівень у світі та й в Україні був дуже високим, зараз і половини того рівня немає.

Тренд був на довге внесення по фазі й суміші: все, що можна було змішувати, вже змішано, для вирішення всіх проблем. Проте вже тоді ми пішли іншим шляхом, вважаючи, що на цьому складнішому напрямі виникне новий тренд, коли кожний фермер прагнутиме до економії на гектарі та вноситиме лише тоді й лише те, що необхідно. З 2004 по 2014 рік фунгіцидну обробку по пшениці двічі-тричі робили тільки передові господарства, одна обробка вважалася нормою. Сьогодні ви не виростите 7-10 т пшениці без п’яти заїздів у поле. Хто цього не розуміє, нестиме економічні витрати більше, ніж є можливість заробітку з гектара. Тому що в кожному регіоні існують свої проблеми.

Для професіональної освіти фермерів ми проводимо семінари, конференції та хаби в полях — це дуже дорогі заходи, але ми вважаємо за доцільне йти таким шляхом. На хабах ми моделюємо краш-тести, здійснюємо ті агрономічні помилки, які робить пересічний аграрій, і показуємо результати. Коли порівняння відбувається на одній ділянці, людина наочно бачить ціну помилки.

А який захист ви пропонуєте професіоналам?

Cергій Борисов: Продукти нашого власного бренду — DEFENDA, ми самі його просуваємо на ринку. Ми дуже близькі до агровиробника й чітко розуміємо існуючу проблематику. Наш науковий відділ постійно досліджує 5-6 проблем, що виникли протягом року, і шукає ідеальний спосіб їх вирішення.

Які проблеми ви помітили цьогоріч?

Cергій Борисов: Передусім — поширення діабротики, американського кукурудзяного жука. Вже цього року ми знайшли ефективний метод, але його треба тестувати два-три роки, щоб результат не був ситуативним.

Це дорогий захист?

Cергій Борисов: Подорожчання, зрозуміло, буде, але ми підходимо до цього захисту, починаючи від протруювання насіння і до обробки по вегетації. Поки що ми бачимо збільшення витрат на $30-40 на гектар. Друга проблема, яку помітили, пов’язана з фунгіцидною обробкою соняшнику. Ми займаємося цією проблемою з 2005 року, на деяких ділянках закладали по 180 експериментів. Зараз по Україні поширилася сіра гниль. Для багатьох фермерів це стало несподіванкою. Дуже успішно ми боролися по пшениці з фузаріозом колоса — там, де проводили цю роботу нашими системами захисту, врожайність становила 9 т…

Яка у вас клієнтська база? Це великі підприємства чи малі теж у вас на обслуговуванні?

Cергій Борисов: Найменший наш клієнт має 7 га. Проте поруч із ним — МХП, «Укрлендфармінг» та інші гіганти. Ми уважні до малих фермерів, оскільки наша важлива функція — супровід, ми виїжджаємо в поля і виявляємо, які негайні заходи потрібні по ситуації. А головне наше послання клієнтам — те, що ми свої продукти застосовуємо на власному агровиробництві.

Як створюються препарати DEFENDA?

Cергій Борисов: У них втілено весь наш досвід, ми визначили для себе критерії сертифікації хімічних підприємств і розміщуємо замовлення на найбільших підприємствах світу, які виготовляють препарати не тільки для нас, а й для багатьох світових брендів. Працюємо з компанією SGS, котрій ставимо самостійно розроблені завдання. Проте найголовніше — убезпечити сільгоспвиробника від помилки, а це можливо лише тоді, коли дуже близько контактуєш із ним. Ми маємо філіальну систему по Україні й кожного клієнта знаємо особисто.

Який обсяг ви реалізуєте в Україні щороку?

Cергій Борисов: Є різні методики підрахунку — покриті гектари, фізичний обсяг у тоннах, вимір у фінансах. Візьмемо останній параметр. Я гадаю, ми в Україні цього року посядемо 5-6 місце з обсягом $60-70 млн.

Як сьогодні клієнти ставляться до генеричних продуктів? Був час, коли певна категорія споживачів сприймала тільки оригінаторів, ходили чутки про низьку якість генеричних препаратів…

Cергій Борисов: Це вже в минулому. Після того, як виробництво постпатентних продуктів було перенесене до Китаю з Європи, щоб оздоровити екологію, певний час пішов на відпрацювання технологій, створення інфраструктури тощо. Років сім тому в Китаї запущена програма «Чисте небо», тож практично всі недобросовісні виробники припинили діяльність. Жорсткі вимоги до технологій, екології, очищення води — сьогодні в Китаї або в Кореї купити неякісний продукт практично неможливо. Якщо років десять тому частка генеричних продуктів проти оригінаторів становила в Україні 20% до 80%, то сьогодні це або 50 на 50, або навіть є невелика перевага постпатентних продуктів. Є чимало компаній, які відносять себе до мультинаціональних, а по суті є генеричними.

Якщо до вас звернеться невеликий фермер і попросить фунгіцид на 50 га, з ним будуть розмовляти ваші працівники чи зразу за дрібнотою масштабів наженуть?

Cергій Борисов: З ним неодмінно зв’яжеться менеджер і з’ясує, що він вирощує, в яких умовах і навіщо йому цей препарат. Перед продажем і внесенням фермер отримає агрономічний супровід. На поля виїде представник агрономічної служби та визначить, які культури планують сіяти, який попередник, які проблеми — масив може бути один, а система захисту по полях зовсім різна. Ми домагаємося більшого врожаю з меншими затратами. З малими фермерами ми охоче працюємо, кожен може звернутися і на сайт LNZ Web та отримати вичерпну консультацію.

Скільки у вас філій?

Cергій Борисов: У кожній області, а в декотрих — по дві-три. Утримання такої структури —недешеве задоволення, але виправдане.

А чи стежите ви за європейськими трендами щодо захисту та пестицидів? Там же час від часу забороняють певні групи препаратів з міркувань боротьби за здоров’я людей, заборона неонікотиноїдів — турбота про бджіл…

Cергій Борисов: Ми тримаємо це в полі зору: там по заборонах є як речі правильні, так і речі економічно необґрунтовані… Неонікотиноїди — не нові препарати, тож якщо їх застосовувати за регламентом, ніякої загрози не несуть. А от безконтрольне використання будь-якого препарату чинить шкоду і людям, і бджолам, і територіям (наприклад, азотна група). Проте всі тренди ми уважно моніторимо. Точне землеробство, внесення дронами — все це в нашому арсеналі. Ми враховуємо, як світові тренди лягають на реалії України.

Реалії України — рекордний урожай цього року, чи не так?

Cергій Борисов: Урожай більший, ніж торік, але дуже неоднорідний. Подекуди, бачимо, кукурудзи не зберуть зовсім: вона була на пісках і просто лягла, коли два тижні не було дощів. Дехто ж проґавив сіру гниль на соняшнику — вважали, він достигає, але не зорієнтувалися, що потемніння рухалося згори донизу, і ця хвороба за три дні поширювалася від вогнища на все поле. Тому вважаю, врожай буде нестабільним. Десь урожайність буде дуже високою, десь — нижчою, а десь її не буде зовсім…

Чи великий у вас колектив?

Cергій Борисов: Більше 300. З таким складом ми можемо доїжджати до фермера. У нас є групи по господарствах, є відділ органічного рослинництва, і наші клієнти, починаючи від філіального підрозділу, можуть користуватися сервісом усієї компанії: від директора до лабораторних досліджень. Загалом я мрію, щоб аграрії розуміли системність бізнесу. Мрію створити платформу, на котрій будь-який фермер міг би зайти, ввести свої умови та обрати потрібне, починаючи від добрив, насіння і закінчуючи системами захисту й агрономічними послугами. Більшість господарств втрачає в ефективності до 20-30%, тому що не готують воду, хоча знають про важливість її якості.


AgroPortal.ua за матеріалами  Terra ЗЕМЛЯ