Думка: Світові виробники курятини поборються за азіатські ринки

29 листопада 2019, 11:27 3140

Криза, пов'язана з африканською чумою свиней (АЧС) в Азії, позитивно вплине на виробників курятини.

Таку думку висловив президент асоціації «Український клуб аграрного бізнесу», гендиректор ІМК Алекс Ліссітса на своїй сторінці в Facebook.

«Тут очікується зростання, пов'язане з багатьма факторами, і, швидше за все, м'ясо птиці буде одним з лідерів в наступному році як по виробництву, так і по експорту в цілому. У світі виробництво курятини в 2020 р. досягне понад 103 млн т, а це — зростання більше 8% в порівнянні з 2018 г.», — зазначає він.

Алекс Ліссітса вважає, що це зростання пов'язане з Китаєм, який на сьогоднішній день страждає від АЧС і намагається будь-якими методами оперативно ввести нові технології в тваринництві, перш за все в птахівництві, адже воно має швидкий цикл виробництва. Тому виробництво м'яса птиці в Китаї має зрости в найближчі роки на 35% — до 15,8 млн т.

«Поки ж, китайські імпортери вже запланували плюс 1 млн т курятини в наступні роки», — інформує експерт.

Як зазначає президент УКАБ, за статистикою споживання м'яса птиці в Китаї становить 11 кг на рік на одного жителя, що значно менше, ніж в США: 43 кг в рік.

Також Алекс Ліссітса нагадав, що найбільшим виробником м'яса птиці є США. Ця країна випускає близько 20 млн т курятини, експорт в 2020 р. складе більше 3 млн т і США займуть 2 місце після Бразилії, яка є лідером з експорту м'яса птиці з 4 млн т, тримаючи виробництво на рівні 13,5 млн т.

«Нарощувати виробництво м'яса птиці і у американців, і у бразильців мало шансів», — пояснює експерт.

На його думку, великим гравцем на експортному ринку м'яса птиці є Таїланд з 1 млн т виробництва щорічно. Країна вже захопила ринок Японії

«Як бачимо, боротьба в сегменті курятини знову ж буде йти за азіатські ринки і тут боротимуться Бразилія, США, Таїланд і ЄС. Останній планує експортувати 1,6 млн т», — прогнозує Алекс Ліссітса.

Він також прокоментував місце України на цьому ринку.

«Перш за все, нам треба забезпечити доступ виробників на ці ринки, але тут справа не тільки за самими виробниками, має втрутитися держава, допомагаючи зайти на ці шалені ринки, що розвиваються такими шаленими темпами», — вважає експерт.