Україна на даному етапі однозначно має орієнтуватись на стратегію «технологій та інновацій» у молочній галузі.
Про це говориться у повідомленні Telegram-каналу UA-82.5 Максима Фастєєва.
«По-перше, це зумовлено, звісно, ресурсною базою (тобто конкурентними перевагами щодо собівартості виробництва сирого молока) і варіативністю щодо форм і розмірів господарювання. По-друге, за умови зниження пропозиції молока в ЄС експортно орієнтований вектор молочної галузі буде поступово трансформуватись у збалансований — це можливість для українського сектору як наростити присутність усередині Європи, так і посилити конкуренцію на третіх ринках», — вважають аналітики.
І визнають, що така стратегія потребує ще більших інвестицій, які в даний момент майже повністю обмежені. Тим не менш, акцент у майбутньому має бути не на «бездумне» нарощування поголів’я та обсягів переробки, а на ефективність систем. Зокрема, йдеться про:
«Інвестиції, інвестиції, інвестиції… А також захист цих інвестицій. У межах майбутньої успішності, або просто нормального функціонування української молочної галузі, це має бути пріоритетним напрямом роботи державних інституцій і профільних асоціацій, в т.ч. і в комунікаціях із закордонними партнерами (і судячи з діяльності, вони це прекрасно розуміють). Зрозуміло також, що втілення таких планів напряму залежить від перебігу війни і наближення нашої перемоги», — підсумували експерти.