«Укрзалізниця» (УЗ), втративши за 2021–2025 роки 49% вантажних перевезень, більше не може завдяки їм покривати збитки пасажирського сегмента.
Компанія пропонує підвищити вантажні тарифи на 41,5% у 2026 році у два етапи, заявив у парламенті сьогодні, 5 листопада, заступник голови наглядової ради УЗ Сергій Лещенко, повідомляє Forbes.ua.
Він уточнив, що чистий збиток підприємства за 9 місяців 2025 року склав 7,2 млрд грн, збитки від пасажирських перевезень у 2024-му — 18 млрд грн.
«Індексація вантажних тарифів неминуча, але її слід проводити поступово, уникаючи шоків для промисловості, — у два етапи», — сказав він із трибуни Верховної Ради, куди його запросили депутати.
«Необхідно хоча б вийти на рівень індексу цін виробників. Це дасть 22,5 млрд грн, якщо з 1 січня підвищити на 27,5%, а з 1 липня — ще на 11%», — пояснив Лещенко.
Він наголосив, що ситуація з вантажами навряд чи покращиться: цього року втрачено практично всю вугільну галузь Донеччини, остання шахта — Білозірська — зупинена. Гірничо-збагачувальні комбінати припиняють роботу через війну. Крім того, зафіксовано 800 атак на залізничну інфраструктуру з пошкодженням 3000 об’єктів.
«Компенсувати збитки можна лише коштом платників податків», — сказав він.