Міністерство економіки розробляє нову Експортну стратегію України на період до 2030 року.
Як повідомляє пресслужба міністерства, у фокусі нової стратегії — реалізація політики «Зроблено в Україні», стимулювання переробної промисловості, модернізація інструментів підтримки експорту та посилення взаємодії держави з бізнесом.
«Експортна стратегія України покликана посилити координацію взаємодії між бізнесом, владою та громадськими інституціями для створення сприятливих умов розвитку експорту. Держава має виконувати сервісні функції, забезпечуючи виробникам і бізнесу підтримку всередині країни та за кордоном. Для нас важливо збільшити виробництво та експорт українських товарів і послуг з поглибленою переробкою та вищою доданою вартістю», — наголосив заступник міністра економіки — торговий представник України Тарас Качка.
Ключові цілі стратегії до 2030 року:
Зазначається, що у 2024 році експорт забезпечив близько $51 млрд валютних надходжень в економіку. Водночас частка експорту у ВВП за останні 10 років зменшилась із 49% у 2014 році до 25% у 2023-му. Також значною проблемою залишається висока частка в експорті сировини.
Стратегія передбачає три головні напрями:
Для реалізації цих цілей заплановано запуск нових інструментів та вдосконалення чинних механізмів підтримки, зокрема:
«Реалізація стратегії враховуватиме потреби післявоєнного відновлення та наближення України до стандартів ЄС. Очікується, що вона забезпечить оновлення структури експорту, зростання конкурентоспроможності українських товарів і послуг й адаптацію до вимог європейських ринків. Проєкт стратегії та операційного плану заходів найближчим часом буде оприлюднено на сайті Міністерства економіки для публічного обговорення», — зазначили у міністерстві.