Польща не зможе самостійно відновити дозволи на перевезення для українців

29 лютого 2024, 08:45 43835

Повернення Польщею в односторонньому порядку дозволів для українських перевізників без відповідного рішення Єврокомісії неможливе.

Про це заявив віцепрезидент Асоціації міжнародних автоперевізників (АсМАП України) Володимир Балін під час брифінгу в «Медіацентрі Україна — Укрінформ».

«Польща не може в односторонньому порядку повернути дозвільну систему для українських перевізників жодним своїм внутрішнім законом, інакше тоді Польща, на мою особисту думку, має вийти із ЄС», — сказав Балін.

За його словами, сьогодні між Україною і Євросоюзом діє бездозвільна система для автомобільних вантажних перевезень, і якщо Польща цим незадоволена, то має звернутися до Єврокомісії з вимогою переглянути рішення.

«У Польщі чомусь вважають, що угода України з ЄС про міжнародні перевезення на бездозвільній основі якимось чином порушує права польських перевізників, хоча це не так. Оскільки сьогодні протест польських перевізників призупинено, то будь—яких офіційних перемовин ми з ними не ведемо. І не маємо інформації про будь-які відповідні ініціативи з боку польського уряду до Єврокомісії», — додав Балін.

Він вважає, що існуюча міжнародна система моніторингу вантажів SENT (від англ. Electronic Transport Supervision System) може стати компромісною альтернативою дозвільній системі у суперечках між польськими та українськими перевізниками.

«Польські перевізники вимагають, щоб усі міжнародні вантажні перевезення під час транзиту через Польщу, зокрема і з України, здійснювалися через систему моніторингу вантажів SENT. До неї ще є зауваження, але цей варіант є чудовою альтернативою дозвільній системі, яку обстоюють польські перевізники. Тобто якщо вони хочуть контролювати вантажний транзит з України, то будь—ласка», — зазначив віцепрезидент АсМАП.

За його словами, ця система сьогодні вже використовується польськими фіскальними органами у контролі за переміщенням підакцизних товарів.

«Відслідковуючи маршрут конкретної машини, польські фіскали можуть уже зараз у будь—який момент дати водію команду заїхати в конкретне місце на перевірку. І таким чином упевнитись, що водій справді везе товар транзитом, а не завозить його конкретному замовнику в країні», — пояснює Балін.

Проте, наголошує він, система SENT недосконала та потребує доопрацювань, адже через неї перевізники можуть зазнати обʼєктивно необґрунтованих збитків.

Водночас, віце-прем’єр-міністр з відновлення України — міністр розвитку громад, територій та інфраструктури України Олександр Кубраков підтвердив, що ніхто з української сторони не веде переговори про закриття кордонів з Польщею.

«Для нас стабільно працюючий кордон — це питання виживання у війні з російським агресором. Ми з великою повагою ставимося до дружньої Польщі і запропонували конструктивні рішення, а також зробили кроки назустріч для зняття напруження на кордоні. Очікуємо відповідні рішення збоку польського уряду, щоб ситуація не зайшла в глухий кут», — цитує його пресслужба міністерства.