Логістика агропродукції Дунаєм зіграла важливу роль для України в той час, коли глибоководні порти Одеси не працювали. Однак зараз привабливість альтернативного шляху знижується.
Про це розповів директор із взаємодії з органами влади ТОВ СП «НІБУЛОН» Михайло Різак під час візиту посла Франції з питань східного партнерства та Чорного моря Мікаеля Ру, говориться у повідомленні компанії у Facebook.
Він вважає, що, попри високий потенціал і практичність, на сьогодні експортний шлях Дунаєм не використовується на максимум, адже програє у вартості логістики до порту глибоководним портам Одеси на 6-8 $/т.
«Зараз Бессарабія є дорожчою щодо залізниці й доставки автотранспортом порівняно з глибоководними портами, оскільки це додаткові 250 км автошляхів і 200 км залізниці, що здорожчує логістику», — зазначив Михайло Різак.
Вихід він вбачає у вирівнюванні ситуації, зокрема, «Укрзалізниця» могла б забезпечити конкурентні умови доставки агропродукції до дунайських портів, надавши спеціальні тарифи на свої послуги.
«Якби Україна імплементувала досвід ЄС щодо компенсації/скасування акцизу на пальне для каботажних перевезень, ми б врятували дороги від вантажівок і сьогодні бачили б Південний Буг і Дніпро судноплавними», — впевнений директор із взаємодії з органами влади «НІБУЛОНу».
Михайло Різак також зазначив, що евакуація флоту компанії з миколаївського портового вузла має повернути ціну на фрахт на Дунаї на довоєнний рівень, що здешевить логістику на близько 10 $/т.