Про це йдеться на сайті АМКУ.
Повідомляється, що Антимонопольний комітет прийняв рішення, яким:
- визнав дії АТ «Укрзалізниця», що полягають у визначенні малодіяльних вантажних станцій і запровадженні послуги та встановленні її вартості, зловживанням монопольним становищем на ринку перевезення вантажів залізничним транспортом у межах території України, що призвело до ущемлення інтересів суб»єктів господарювання (споживачів послуг АТ «Укрзалізниця»), яке було б неможливим за умов існування значної конкуренції на ринку;
- наклав на АТ «Укрзалізниця» штраф 18,3 млн грн;
- зобов'язав АТ «Укрзалізниця» припинити зазначене порушення.
Про виконання зазначеного рішення та сплату штрафу АТ «Укрзалізниця» повинно повідомити АМКУ протягом двох місяців з дня його отримання.
На думку експертів ринку, термін в два місяці занадто великий для вирішення даного питання.
«Рішення АМКУ для аграріїв — це дуже позитивна новина, але сезон збирання зернових культур уже розпочато. Щоб елеваторам не втратити обсяги, почати відвантаження на залізницю — обмеження «малодіяльності», додаткову плату необхідно знімати найближчими днями. Зняти обмеження зі станцій — це суто технічна процедура, яка не має затягуватися на два місяці, знімаються рішення правління «Укрзалізниці». Прискорити це рішення може сама «Укрзалізниця», Мінінфраструктури або політики, які мають вплив на керівництво АТ», — зазначає експерт з аграрної логістики Олексій Шахов.
За його словами, один із варіантів прискорення вирішення питання: при Міністерстві розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України існує логістичний штаб із вирішення питань, пов'язаних із перевезенням зернових.
«Щоб не втратити сезон-2020/21, пропоную аграріям (заблокованим підприємствам) відправляти письмове звернення до даного штабу. Електронна адреса: [email protected]. Керівник логістичного штабу — Тарас Висоцький», — радить Олексій Шахов.