Таку думку AgroPortal.ua висловив експерт з аграрної логістики Олексій Шахов.
За його словами, компенсація може складатися з двох частин.
Перша частина — це компенсація прямих переплат за послуги подачі та забирання вагонів на «малодіяльні станції» (підходить у більшості для експедиторських компаній), доказ незаконних переплат — це накопичувальні відомості відправника/отримувача.
Друга частина — це компенсація від «Укрзалізниці» елеваторним підприємствам збитків за втрату обсягу зерна на підприємство через подорожчання логістичного ланцюга, репутаційні втрати. «Друга частина збитків потребує більш кропіткої роботи в зборі доказової бази, але і збитки в цій частині більші. За інформацією юристів, українське законодавство надає компаніям, що постраждали від зловживання монопольним становищем, можливість стягнути понесену шкоду в подвійному розмірі. Вважаю, що після набрання рішення законної сили елеваторним підприємствам обов'язково необхідно звертатися до суду за компенсацією від «Укрзалізниці», — зазначає Олексій Шахов.
Він повідомляє, що сьогодні розвивається нова історія з «малодіяльними станціями».
«Вже до деяких елеваторних підприємств «Укрзалізниця» направила листи, визнавши вже не станції «малодіяльними», а під'їзні колії. «Укрзалізниця» пропонує підприємствам компенсувати збитки на утримання під'їзної колії, взяти під'їзну колію, яка знаходиться у власності та балансі залізниці, на обслуговування за рахунок підприємства. В останній редакції «Договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом», який вводиться в дію з 01.06.2021 р., на 40-41 сторінці йдеться про «Умови надання послуги подачі та забирання вагонів та контейнерів для навантаження або вивантаження на малодіяльні вантажні станції, для виконання комерційних операцій, а також роботи, пов'язані з прийманням, видачею, навантаженням і вивантаженням», які залишаються без їх видалення з договору. Як би ми не хотіли закінчення цієї історії, вона, на жаль, продовжується», — говорить Олексій Шахов.