Думка: Українським тепличникам варто придивитись до ринків Румунії та ОАЕ

29 серпня 2019, 08:00 1760

Одним з найбільш перспективних експортних ринків для тепличної продукції України є Румунія.

Таку думку висловив директор Української плодоовочевої асоціації (УПОА) Федір Рибалко, йдеться у повідомленні об'єднання.

«Румунія щороку імпортує томати більше ніж на $150 млн по доволі високим цінам. І навіть незважаючи на 500-600 км спільного кордону Україна не поставляє томати до цієї країни. Основною причиною є язиковий бар»єр та відсутність контактів румунських імпортерів», — сказав він, зазначивши, що УПОА планує організувати торгову місію до цієї країни для налагодження контактів між виробниками та імпортерами плодоовочевої продукції.    

Також експерт звернув увагу на ринок Близького Сходу. Зокрема, за словами Рибалко, є високи попит на тепличну продукцію в імпортерів з Дубаї (ОАЕ), які обслуговують сотні готелів у місті.

«Але варто розуміти, що мова йде виключно про преміум сегмент, і продукцію з високими стандартами. Поставки томатів до Дубаї можливо здійснити тільки авіатранспортом і наразі далеко не всі виробники готові до такої тонкої роботи. Що стосується постачання продукції морським транспортом, то варто зазначити таку країну, як Саудівська Аравія. Час на перевезення продукції з одеського порту до портів Саудівської Аравії становить в середньому 10-12 днів, що дозволяє зберегти кондиції товару», — пояснює експерт.  

Федір Рибалко підкреслив, що Україні цілком реально зайняти своє місце на кожному з цих ринків, але для цього потрібно бажання змінюватися зі сторони виробників та інвестування в розвиток.  

У свою чергу директор з розвитку УПОА Катерина Звєрєва додала, що українським тепличникам для успішного освоєння зовнішніх ринків потрібні інвестиції не тільки у виробництво та засвоєння  сучасних технологій, але й у маркетинг.

«Якщо виробник вміє створювати цінність своєму продукту, вдало просувати його на зовнішніх ринках, то він зможе продати його дорожче. Враховуючи, що тенденції виробництва продукції закритого ґрунту у світі набувають все більшої популярності у виробників та споживачів по усьому світу, українським виробникам слід враховувати цей тренд та активізувати роботу в цьому напрямі», — зазначила вона.