Після виходу рф із «зернової угоди» новими воротами для агропродукції може стати Клайпедський порт. Одним із варіантів, як зерно доставлятимуть до Клайпеди, може стати річка Німан.
Таке рішення пропонує литовський морський кластер, що об’єднує морський бізнес і наукову спільноту країни, пише Delfi.
Відзначається, що наразі судноплавний канал постійно модернізується, країна також робить великі зусилля щодо відродження вантажних річкових перевезень найбільшою річкою.
«Під час транспортування українського зерна залізницею та його перевантаження в Каунасі довелося б міняти колію або перевантажувати контейнер з одного потяга на інший один раз, а не двічі — це суттєво вплинуло б на економію витрат. Можна було б удосконалити потужності зберігання та перевалки зерна Linas Agro, які вже працюють на причалах Німану в Каунасі та Юрбаркасі. Також європейський досвід свідчить про те, що вантажоперевезення внутрішніми водними шляхами можуть бути на 30–40% дешевшими, ніж суходолом», — зазначив очільник Клайпедської морської вантажної компанії Bega Лаймонас Римкус.
Завдяки розробленому в Литві проєкту електричного штовхача барж зелений коридор внутрішніх водних шляхів забезпечить перевезення вантажів із нульовим рівнем викидів. За словами Лаймонаса Римкуса, будівництво європейської залізничної колії до Клайпеди є стратегічним завданням, але потребує часу.
«Включивши вже зараз свої внутрішні водні шляхи до транспортного ланцюжка, Литва могла б приймати в Клайпедському порту не лише українське зерно, яке сплавляється Німаном, а й інші вантажі. Відкриття можливості перевантажувати вантажі із залізничних вагонів і контейнерів у Каунасі та продовжувати перевезення вантажів річкою до Клайпеди підвищить привабливість нашого порту на ринку південного сходу Польщі», — сказав він.
Крім того, у Литві вважають, що з розвитком річки Німан шлях міг би стати альтернативою портам Гданськ та Гдиня.